مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری دفاع مقدس صف‌آرایی در برابر جنگ نرم است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: با برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری همچون فانوس، هنرمندان و نویسندگان با تولید آثار به مقابله با دشمن در حوزه هنر و ادبیات می‌پردازند.
کد خبر: ۶۷۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰ - 30June 2024

برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری دفاع مقدس صف‌آرایی در برابر جنگ نرم نظام سلطه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور در دبیرخانه استانی هشتمین جشنواره ملی فانوس، واقع در موسسه آموزش عالی فردوس، در جریان فرایند داوری آثار قرار گرفت.

وی در ادامه این بازدید در جمع داوران این دوره از جشنواره فانوس در سخنانی با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات چهاردهیمن دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: امید است رئیس جمهور آینده کشور رهرو راه شهیدان خدمت باشد و ان‌شاءالله رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران که پرچمدار انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است، باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اهمیت جشنواره‌های ادبی و هنری در ترویج ارزش‌ها، افزود: جانمایه جشنواره ملی فانوس این است اگر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت روزآمد و با زبان هنر در دسترس علاقه‌مندان، جوانان و جامعه هدف قرار گیرد در بزنگاه‌ها دیگر نگران آن نیستیم که مردم در امواج اغواکننده تبلیغات دشمن، تحت تاثیر قرار گیرند.

این مسئول ادامه داد: هدفگذاری نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ آن حماسه جاوید بر این اساس است که فعالیت‌های هنری، ادبی و فرهنگی با صد زبان صورت گیرد تا جامعه هدف در معرض این اقدامات قرار گیرند و مشی و مرام حماسه‌سازان دفاع مقدس را انتخاب کنند و آن را بپذیرند و به سبک و سیره شهیدان و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت تاسی کنند.

سردار یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: امروز تمام ظرفیت‌ها به‌خصوص ظرفیت‌های علمی، تبلیغی و رسانه‌ای به خدمت گرفته شدند تا دو تفکر ایثار، جهاد، ازخودگذشتگی و فرهنگ غیردینی و نگاه‌های غربگرایانه نشر پیدا کند که در این بین جبهه حق باید نسبت به نشر مفاهیم و ارزش‌های اسلامی و انقلابی اهتمام بیشتری داشته باشد.

وی با تبیین اهداف برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری در طول سال با موضوع دفاع مقدس گفت: با برگزاری این جشنواره‌ها به نوعی جبهه‌بندی صورت می‌گیرد تا هنرمندان و نویسندگان با تولید آثار به مقابله با دشمن در عرصه هنر و ادبیات بپردازند چراکه نظام سلطه در این عرصه‌ها به دنبال ایجاد انحراف در بین نوجوانان و جوانان است.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: توجه هنرمندانه به ارزش‌های دفاع مقدس باید دغدغه اهالی فرهنگ و هنر باشد به طوری که آنها نسبت به رفع این دغدغه اهتمام داشته باشند.

این مسئول بیان داشت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره‌ها شناسایی صاحبان اندیشه و تفکر در این رویداد‌ها است؛ بر همین اساس برای حمایت و پشتیبانی از این قشر باید علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های ملی، از ظرفیت‌های استانی نیز بهره گرفت.

سردار یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری مرحله استانی جشنواره فانوس، جشنواره فعالان فضای مجازی هم در حال برگزاری است که آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره در مرحله داوری قرار دارند و ان‌شاءالله استان خراسان رضوی میزبان جشنواره ملی فضای مجازی در تابستان سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها