دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

سعید جلیلی و مسعود پزشکیان؛ رقابت حساس در مناظره رو در رو

با توجه به اینکه نیروهای سیاسی جدیدی به ستادهای انتخاباتی دو نامزد افزوده شده‌اند، احتمالا برنامه‌های جدیدتر و موضع‌گیری‌های تازه‌ای متناسب با شرایط انتخاباتی جدید از جانب آن‌ها شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۶۷۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲ - 30June 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم ۸ تیر ماه برگزار شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت هیچ یک از نامزدها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را به خود اختصاص دهند. بر این اساس انتخابات بین آقایان سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم کشیده شد.

هیجان و آدرنالین مردم در مناظرات دور دوم/ شور انتخاباتی در مناظرات دونفره

به دنبال اعلام نتایج رسمی انتخابات از سوی ستاد انتخابات کشور، رسانه ملی نیز برنامه‌هایی از جمله مناظره دو نفره نامزدهای انتخاباتی را پیش‌بینی کرده است.

مناظره‌های انتخاباتی رو در رو به عنوان یک ساختار برنامه سازی موفق، تاثیرگذار و پرهیجان در برنامه‌های تلویزیونی شناخته می‌شود. مردم از طریق مناظره‌های با دیدگاه‌ها و برنامه‌های نامزد‌های ریاست جمهوری به‌طور مستقیم و بی‌واسطه آشنا می‌شوند و می‌توانند انتخاب دقیق‌تری انجام دهند.

بر این اساس روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دو مناظره بین آقایان سعید جلیلی و مسعود پزشکیان برگزار خواهد شد. گفتی است اولین بار در سال ۱۳۸۸ مناظره‌های انتخاباتی به صورت رو در رو در دستور کار صدا و سیما قرار گرفت. اما بعد از سال ۱۳۸۸ هیچ مناظره‌ای به صورت دو نفره برگزار نشد و صدا و سیما ترجیح داد مناظره‌ها را به صورت دسته‌جمعی برگزار کند. اکنون با توجه به اینکه دو نفر از نامزد‌ها به دور دوم راه یافته‌اند، لاجرم باید شاهد مناظرات دو نفره باشیم و این مهم شور انتخاباتی و هیجان مردم را به اوج خود می‌رساند.

طبق نظر کارشناسان با توجه به اینکه نیروهای سیاسی جدیدی به ستادهای انتخاباتی دو نامزد افزوده شده‌اند، احتمالا برنامه‌های جدیدتر و موضع‌گیری‌های تازه‌ای متناسب با شرایط انتخاباتی جدید از جانب آن‌ها شاهد خواهیم بود.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان صدا و سیما و براساس قرعه‌کشی انجام‌ شده، سعید جلیلی به‌عنوان نامزد شماره یک و مسعود پزشکیان به‌ عنوان نامزد شماره دو تعیین شدند و روند پاسخگویی‌شان در مناظره‌ها در جدول اعلامی ستاد انتخابات صداوسیما براساس شماره‌های اعلامی انجام خواهد شد.

همچنین روز سه‌شنبه  (۱۲ تیر ماه) پیش از آغاز مناظره دوم، از ساعت ۱۹ الی ۱۹ و ۳۰ دقیقه مستند آقای مسعود پزشکیان و از ساعت ۲۰ الی۲۰ و ۳۰ مستند آقای سعید جلیلی روی آنتن می‌رود.

چهارشنبه ۱۳ تیر نطق نامزد شماره ۱ که به سعید جلیلی اختصاص دارد، به صورت زنده از ساعت ۱۹ الی ۱۹ و ۳۰ دقیقه روی آنتن خواهد رفت. همچنین نطق نامزد ۲ نیز که به مسعود پزشکیان اختصاص دارد، به صورت زنده از ساعت ۲۰ الی ۲۰ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها