دیدار فرماندهان مرزبانی ایران و عراق با محوریت مراسم اربعین

فرماندهان مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و عراق امروز با هم دیدار کردند و به بررسی مسائل مشترک مرزی، فراهم‌سازی مقدمات مراسم اربعین و سازماندهی و تسهیل ورود زائران ایرانی از طریق گذرگاه‌های رسمی پرداختند.
کد خبر: ۶۷۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۴ - 30June 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سردار «احمدعلی گودرزی»، فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) با سپهبد «محمد عبدالوهاب سکر» فرمانده مرزبانی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. 

دیدار فرماندهان مرزبانی ایران و عراق با محوریت مراسم اربعین

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از فرماندهی مرزبانی عراق گزارش داد، این دیدار در گذرگاه خسروی برگزار شد و طرفین مسائل مشترک مرزی، فراهم‌سازی مقدمات مراسم اربعین و سازماندهی و تسهیل ورود زائران ایرانی از طریق گذرگاه‌های رسمی را بررسی کردند.

بر اساس این بیانیه، طرفین همچنین فعال‌سازی کمیته‌های امنیتی مشترک را بررسی کردند که مسئوول مکانیزم حفاظت از مرز‌ها و جلوگیری از ورود غیر قانونی و قاچاق است تا امنیت و ثبات در دو کشور همسایه برقرار شود. طرف عراقی خبر داد که این دیدار پس از اقدامات نیرو‌های مرزبانی عراق صورت گرفت که هدف از آن تقویت نوار مرزی ایران و عراق و تجهیز آن به تکنولوژی‌های مدرن در زمینه رصد و مراقبت از مرزهاست.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار