به مناسبت ۱۱ تیر سالگرد شهادت پنج تن از شهدای زن یزد منتشر می‌شود؛

مروری بر زندگی شهدای زن یزد

شهیدان «ثریا تشکیلی»، «صغری جعفری نجف آبادی»، «ربابه همتی»، «عصمت هوشیارکوشکوئی» شهدای زن استان یزد هستند که زندگی نامه آنها را از نظر می گذرانید.
کد خبر: ۶۷۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸ - 01July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، یازده تیرماه یادآور رشادت شیرزنانی است که از خون خود گذشتند و آسمانی شدند. شهیدان «ثریا تشکیلی»، «صغری جعفری نجف آبادی»، «ربابه همتی»، «عصمت هوشیارکوشکوئی» شهدای زن استان یزد هستند که در ادامه زندگی نامه آنها را از نظر می گذرانید: 

شهیدان «ثریا تشکیلی»، «صغری جعفری نجف آبادی»، «ربابه همتی»، «عصمت هوشیارکوشکوئی» شهدایی از استان یزد هستند که هم‌قدم با دلیرمردان یزدی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، از خون خود گذشتند و آسمانی شدند.

شهیده «ثریا تشکیلی» 

شهید ثریا تشکیلی در بیست و یکم بهمن ۱۳۰۹، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش حسین و مادرش زمزم نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. خانه‌دار بود. سال ۱۳۲۹ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. یازدهم تیر ۱۳۶۱، در بمب‌گذاری مسجد ملااسماعیل زادگاهش توسط گروه‌های ضدانقلاب به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای خلدبرین همان شهرستان به خاک سپردند.

شهیده «صغری جعفری نجف آبادی»

شهید صغری جعفری نجف آبادی درنهم اردیبهشت ۱۲۹۵، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش حسین و مادرش فاطمه نام داشت. سواد قرآنی داشت. قرآن درس می‌داد. سال ۱۳۱۰ ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و یک دختر شد. یازدهم تیر ۱۳۶۱، در مسجد ملا اسماعیل زادگاهش در بمب گذاری منافقین بر اثر اصابت ترکش نارنجک به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای روستای نجف آباد تابعه زادگاهش واقع است. او را ملا نیز می‌نامیدند.

شهیده «ربابه همتی»

شهید ربابه همتی در اول آبان ۱۳۲۲، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش علی، کشاورزی می‌کرد و مادرش فاطمه نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. خانه‌دار بود. سال ۱۳۴۱ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. یازدهم تیر ۱۳۶۱، در مسجد ملااسماعیل زادگاهش بر اثر انفجار نارنجک گروه‌های ضدانقلاب به شهادت رسید. پیکر او را در گلزار شهدای حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) خیرآباد زادگاهش به خاک سپردند.

شهیده «عصمت هوشیارکوشکوئی»

شهید عصمت هوشیارکوشکوئی درکم دی ۱۳۱۹، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش محمدعلی، کارگری می‌کرد و مادرش بی‌بی رباب نام داشت. خواندن و نوشتن نمی‌دانست. خانه‌دار بود. سال ۱۳۳۴ ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و یک دختر شد. یازدهم تیر ۱۳۶۱، در بمب گذاری و انفجار نارنجک مسجدملااسماعیل زادگاهش توسط گروه‌های ضدانقلاب به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای خلدبرین همان شهرستان به خاک سپردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها