لاهوتی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

حل مشکلات اقتصادی با سیاست خارجی فعال و حفظ خط قرمز نظام

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: دولت چهاردهم در شرایطی می‌تواند مشکلات اقتصادی را مرتفع کند که با حفظ ارزش‌ها و خطوط قرمز نظام سیاست خارجی فعالی با دنیا داشته باشد.
کد خبر: ۶۷۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰ - 02July 2024

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، درخصوص ضرورت‌های سیاست خارجی که در دولت چهاردهم باید به آن پرداخته شود، اظهار داشت: متأسفانه اقتصاد امروز ما گره خورده به مسائل سیاست خارجی و نمی‌توانیم این واقعیت را انکار کنیم.

حل مشکلات اقتصادی با سیاست خارجی فعال و حفظ خط قرمز نظام

بائوج لاهوتی خاطرنشان کرد: دولت چهاردهم در شرایطی می‌تواند مشکلات اقتصادی را مرتفع کند که با حفظ ارزش‌ها و خطوط قرمز نظام سیاست خارجی فعالی با دنیا داشته باشد و معادلات فعلی را به نحو احسن مرتفع کند.

وی افزود: چندی پیش وزیر نفت گفت ما نزدیک به ۱/۵ میلیون بشکه نفت می‌فروشیم، البته به اعتقاد بنده این آمار از این حیث که با تخفیف به برخی کشور‌ها فروخته می‌شود محل ایراد است. از سوی دیگر مبلغی هم بابت جابه‌جایی این وجوهات پرداخت می‌کنیم که منجر به انتفاع حداقلی ما می‌شود.

بائوج لاهوتی با بیان اینکه امروز کشور گران اداره می‌شود و تحریم‌ها عامل اصلی آن است، گفت: وقتی برجام به نتیجه رسید ما شاهد بودیم که تورم تک رقمی شد، این یعنی مذاکرات هسته‌ای بر اقتصاد ما موثر است.

وی افزود: بنده معتقدم که فقط دولت‌ها نیستند که باید موضوع هسته‌ای و سیاست خارجی را مرتفع کنند، بلکه اراده حاکمیت باید این مهم را محقق کند. ما وقتی به این نتیجه رسیده‌ایم که اقتصاد گره خورده به سیاست است، باید به دولت آینده کمک کنیم که موضوعات سیاست خارجی را مرتفع کند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار