رئیس ستاد امنیت انتخابات در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جریان‌هایی در داخل به دنبال ایجاد دوقطبی کاذب در انتخابات هستند

میراحمدی گفت: افراد و جریان‌هایی که دل‌شان در گرو ملت، کشور و سربلندی و آرامش مردم نیست و نگاه‌شان به خارج است، تلاش می‌کنند تا از طریق هراس‌افکنی و دوقطبی سازی‌های کاذب فضای داخلی را ملتهب کنند.
کد خبر: ۶۷۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰ - 02July 2024

«سیدمجید میراحمدی» رئیس ستاد امنیت انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته مرحله اول انتخابات در نهایت سلامت، امنیت و با یک اجرای به موقع و به طور شایسته برگزار شد، اظهار داشت: این در حالی است که از یک سو بعد از شهادت آیت الله رئیسی فقط چهل روز برای برگزاری انتخابات زمان وجود داشت و از سوی دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به فاصله اندکی برگزار شده بود.

جریان‌هایی که دل در گرو خارج‌نشینان دارند به دنبال ایجاد دوقطبی کاذب در کشور هستند

میراحمدی ادامه داد: استحکام نظام و پایه‌های مستحکم آن باعث شد بدون هیچ مسئله‌ای این کار به خوبی انجام شود؛ ضمن اینکه در سطح کلان و راهبردی شاید اگر چنین اتفاقی در هر کشوری رخ می‌داد و رئیس جمهور آن در سانحه‌ای جان خود را از دست می‌داد قطعا در مدت ۴۰ روز نمی‌توانستند چنین انتخاباتی برگزار کنند.

معاون انتظامی امنیتی وزیر کشور افزود: اگر چنین اتفاقی در کشور‌های دیگر رخ دهد وضعیت فوق‌العاده اعلام می‌کنند و مشکلات و پیامد‌های گوناگونی خواهد داشت؛ اما کشور ما با تکیه بر رکن ولایت فقیه توانست چنین انتخاباتی برگزار کند.

وی گفت: انتخابات بحمدالله بدون هیچگونه خللی برگزار شد و این یک موفقیت و پیروزی بزرگ برای نظام و ملت ما است که بعد مدت کوتاهی بتواند یک انتخابات دیگر برگزار کند.

رئیس ستاد امنیت انتخابات درباره برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: همه تمهیدات و تدابیر لازم برای اینکه این انتخابات در امنیت کامل برگزار شود اندیشیده شده است.

میراحمدی اظهار داشت: افراد و جریان‌هایی که دل‌شان در گرو ملت، کشور و سربلندی و آرامش مردم نیست و نگاه‌شان به خارج است، تلاش می‌کنند تا از طریق هراس‌افکنی و دوقطبی سازی‌های کاذب فضای داخلی را ملتهب کنند. اما این‌ها راه به جایی نمی‌برند و مردم ما هوشیار و آگاه هستند و همان‌طور که در مرحله اول با هوشیاری و آگاهی کمک کردند به حفظ آرامش و امنیت در این مرحله هم همین‌طور خواهد بود.

معاون انتظامی امنیتی وزیر کشور اضافه کرد: در صورت نیاز، دستگاه‌های مسئول به عوامل و عناصری که بخواهند شرایط را ملتهب و جامعه را دچار چند دستگی کنند، تذکر می‌دهند.

میراحمدی درباره حمله تروریستی به یکی از صندوق‌های رأی خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ما خط تحریم و کاهش مشارکت را دنبال می‌کنند؛ دشمن این راهبرد کلان را با شیوه‌های نرم و جنگ روانی و تبلیغاتی، سیاه‌نمایی، یاس و ناامید کردن مردم و اینکه اساسا شرکت کردن در انتخابات چه تاثیری دارد و ... دنبال می‌کند. دشمن در راهبرد سخت به‌دنبال ایجاد ناامنی و نگرانی مردم است تا مردم پای صندوق‌های رأی نیایند. با این حال این اقدامات تروریستی همواره با شکست مواجه بوده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار