نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم تعظیم و حل مشکلات جامعه بازنشستگان

آیت الله «محمدی لائینی» بر لزوم تعظیم بر بزرگان از نظر سنی و حل مشکلات و معضلات آنان تأکید کرد و گفت: باید دنبال حل مشکلات و معضلات جامعه هدف کاری خودمان باشیم.
کد خبر: ۶۷۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹ - 01July 2024

لزوم تعظیم و حل مشکلات جامعه بازنشستگانبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی سراسری کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهرستان چالوس ضمن گرامیداشت ایام، اظهار داشت: باید دنبال حل مشکلات و معضلات جامعه هدف کاری خودمان باشیم.

وی افزود: در خصوص رفع مشکلات جامعه بازنشستگان استان مازندران تا جایی که از دستمان بربیاید کمک خواهیم کرد.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: در معارف دینی ما بر تعظیم بزرگان سفارشات زیادی شده چنانچه در داشتن مشی بزرگان توصیه فراوان شده، در دعایی از امام زمان (عج) آمده است که ایشان فرمودند که مشایخ یعنی بزرگان سِنّی جامعه باید دو ویژگی وقار و آرامش داشته باشند، همچون حضرت امام راحل که در شرایط سخت به‌خصوص جنگ تحمیلی خزانه خالی، تجهیزات پائین و امثال اینها همواره امیدوار و سنگ صبور بودند، پس هر پدری در خانواده و هر پدربزرگی باید باوقار باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: کوچک‌تر‌ها هم باید احترام بزرگان را حفظ کنند، منظور فقط بزرگان خانواده نیست بلکه همه مردان سن بالا جای پدر و همه خانم‌های سن بالا جای مادر خودتان باشند، با همدیگر الفت، تجلیل و تعظیم داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عدم تمایل زوجین به فرزندآوری یا والدین به چندفرزندی ضمن گلایه، تصریح کرد: ان‌شالله که همه دارای چند فرزند باشند و به خانه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بازگردند البته خدا کند که هیچ بزرگتری شرمنده خانواده‌اش نباشد و خرج خانواده را تأمین کند، کار کانون بازنشستگان برای همه ملت محسوب می‌شود، قطعا همه شما در خدمات صادق بودید و خیانت نکردید.

این مسئول یادآور شد: امام هشتم (ع) فرمودند مسلمان کسی است که از دست و زبانش به دیگران اذیت و آزار نرسد، البته همه ما وظیفه داریم که به بزرگ‌ترین بزرگ جهان احترام بگذاریم، بزرگی پدربزرگ و مادربزرگ در مقابل بزرگی خدا قابل قیاس نیست.

وی اضافه کرد: اطاعت خدا به دردمان می‌خورد نه تبلیغات فرهنگ غرب و دشمنان. همه وظیفه داریم که ایمان را به ارث بگذاریم، نوه‌های باصداقت و با امانت، اهل حجاب، عفاف، قبله‌شناس باشند روز قیامت درباره دینداری سوال می‌کنند.

امام جمعه ساری در پایان با اشاره به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفت: تمام سعی دشمنان ما این است که کسی انتخاب نشود که روند سه سال گذشته را ادامه بدهد، اگر انتخاب درستی انجام بدهیم به امید خدا ادامه این سه سال خواهد بود، اما اگر نباشد نه تنها روند مختل می‌شود بلکه فریادتان هم به جایی نخواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار