معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

مسابقات ورزشی فرهنگیان در دولت سیزدهم احیا شد

ستاری‌فرد گفت: امسال سومین سال برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور است که بعد از یک وقفه ۱۴ ساله در دولت شهید رئیسی احیا شد.
کد خبر: ۶۷۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲ - 02July 2024

مسابقات ورزشی فرهنگیان در دولت سیزدهم احیا شدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «صادق ستاری‌فرد» معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور یادبود شهدای خدمت که به میزبانی خراسان رضوی در سالن صبا صدا و سیما مشهد برگزار شد؛ اظهارداشت: تمامی معلمان ما باید حداقل در یک ورزش فعال باشند تا بتوانند دانش‌آموزان را هم به سمت ورزش هدایت کنند.

‌وی افزود: امسال سومین سال برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور است که بعد از یک وقفه ۱۴ ساله در دولت شهید رئیسی احیا شد.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین به ارتقای سلامت جسمی و روحی معلمین تاکید شده است، تصریح کرد: این مسابقات با هدف نقش معلمین به‌عنوان مامور تحول در نظام تعلیم و تربیت و داشتن نقش الگویی معلم برای دانش‌آموز برگزار می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر معلم ورزشکار باشد می‌تواند دانش‌آموز را هم برای حضور در میادین ورزش بیشتر تشویق کند و موجب پیشرفت ورزش در عرصه دانش‌آموزی بوده و خدمات بهتری به دانش‌آموز ارائه کند.

ستاری‌فرد گفت: با همکاری معاونین تربیت‌بدنی سراسر کشور در اولین سال مسابقات ۱۴۰ هزار معلم در سه رشته فوتسال، والیبال و تنیس روی میز در دو بخش آقایان و بانوان مشارکت فعال داشتند و مفتخریم که امروز این مشارکت به ۱۶۸ هزار نفر رسیده است.

وی بیان داشت: در وزارت آموزش و پرورش با سه مشکل جدی در حوزه‌های فضا و زیرساخت، نیروی انسانی و برنامه مواجه هستیم.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ و در مدت ۲۷ ماه دو هزار و ۷۱۱ فضای ورزشی در سراسر کشور ایجاد شده است خاطرنشان کرد: این مسیر باید ادامه داشته باشد تا هر مدرسه حداقل از یک فضای ورزشی برخوردار شود.

ستاری‌فرد ادامه داد: مسئله دوم کمبود نیروی انسانی بود که برای اولین بار آزمون اختصاصی پرورشی و تربیت بدنی بعد از سال ۱۳۸۹ برگزار شد و هزار و ۹۱۷ معلم پرورشی و تربیت بدنی جذب می‌شوند.

وی سومین مشکل حوزه تربیت بدنی و سلامت در آموزش و پرورش را برنامه خواند و یادآور شد: امروزه ورزش زورخانه‌ای و باستانی در سطح مدارس و در سراسر کشور اجرا می‌شود که برای آموزش و پرورش بسیار مهم است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هویت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی برای ما بسیار حائز اهمیت است و در قانون هفتم توسعه تاکید شده که هر دانش‌آموز باید در هر سال تحصیلی یک رشته ورزشی را آموزش ببیند که این طرح به صورت آزمایشی دنبال می‌شود و از مهر ماه برای تمامی پایه‌های تحصیلی اجرا خواهد شد.

ستاری‌فرد ابراز داشت: تا امروز در دولت بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان اختصاص داده شده است و این عدد تا پایان سال به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار