مخبر در مراسم دریافت استوارنامه سفیر پادشاهی اسپانیا:

تشابهات فرهنگی زمینه خوبی برای توسعه تعاملات ایران و اسپانیا است

سرپرست ریاست جمهوری تشابهات فرهنگی ایران و اسپانیا را از جمله زمینه‌های بسیار خوب برای توسعه تعاملات دانست و بر بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها برای پویاتر شدن هر چه بیشتر روابط تاکید کرد.
کد خبر: ۶۷۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸ - 02July 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری در مراسم دریافت استوارنامه «آنتنیو سانچس بندیتو گاسپار» سفیر پادشاهی اسپانیا، برخورداری از سابقه تاریخی و تمدنی کهن را وجه مشترک ایران و اسپانیا عنوان کرد و با بیان اینکه روابط دو کشور به رغم برخی فراز و نشیب‌ها در طول سالیان گذشته همواره پایدار بوده است، تشابهات فرهنگی فیمابین را از جمله زمینه‌های بسیار خوب برای توسعه تعاملات دانست و بر بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها برای پویاتر شدن هر چه بیشتر روابط تاکید کرد.

تشابهات فرهنگی زمینه خوبی برای توسعه تعاملات ایران و اسپانیا است

سرپرست ریاست جمهوری همچنین ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌ها و پیگیری‌های سفیر جدید اسپانیا زمینه تقویت تبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور فراهم شود.

مخبر در ادامه ضمن تجلیل از اقدام ارزشمند اسپانیا در پشتیبانی از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی در دادگاه لاهه گفت: جنایات فجیعی که امروز علیه مردم مظلوم غزه اتفاق می‌افتد، لکه ننگی بر دامان جامعه بشری است و امیدواریم با تلاش کشورهای مستقل و ملت‌های آزاده هر چه زودتر شاهد پایان این وحشیگری‌ها علیه مردم مظلوم غزه باشیم.

سفیر جدید اسپانیا نیز در این مراسم ضمن ابراز تسلیت و همدردی با دولت و ملت ایران در پی فقدان رئیس جمهور شهید، با تاکید بر اهمیت روابط تاریخی میان دو کشور تصریح کرد: اسپانیا در طول چند قرن روابط و مناسبات بسیار خوبی را با ایران تجربه کرده و اکنون نیز برای تداوم این مسیر مصمم است.

وی در ادامه با بیان اینکه کشورش از همه توان و ظرفیت خود برای تثبیت صلح پایدار در منطقه غرب آسیا استفاده خواهد کرد، افزود: ما در محکومیت اقدامات رژیم اسرائیل در غزه، به اقدام آفریقای جنوبی در شکایت از این رژیم به دادگاه لاهه پیوسته‌ایم و همچنین برای شناسایی کشور مستقل فلسطينى منتظر اجماع نظر کشورهای اروپایی نماندیم.

سفیر جدید اسپانیا ضمن تجلیل از نقش اساسی و اثرگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازیگری اصلی و مهم در معادلات منطقه‌ای و جهانی و در استقرار صلح و ثبات در منطقه، اطمینان داد که در دوران مسئولیت خود در جهت توسعه همکاری‌های دو کشور به ویژه در بخش اقتصادی و فرهنگی تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار