در نشست خبری جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس مطرح شد؛

باید حق جهاد تبیین را در حوزه کتاب دفاع مقدس ادا کنیم/ این رویداد باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید شود

نشست خبری بیست‌ودومین جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس با حضور معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، و جمعی از نویسندگان حوزه نشر دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳ - 02July 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، «محسن شاه‌رضایی» نویسنده در نشست خبری بیست‌ودومین جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس و جایزه کتاب سال دفاع مقدس که امروز (سه‌شنبه، ۱۲ تیر) در ساختمان شهید سوداگر برگزار شد، اظهار داشت: خوب است که از بهترین آثار این رویداد، نمایشگاه دائمی در مکان‌هایی مانند اندیشکده‌ها برپا شود و مکانی داشته باشیم که بهترین کتاب‌ها را در آنجا به نمایش بگذاریم. 

 «قاسم فروغی جهرمی» دبیر علمی جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس اظهار داشت: شعار بیست‌ودومین جشنواره کتاب دفاع مقدس مسأله‌شناسی و درست‌نویسی است. 

«محمدمهدی عبداللهی» دبیر اجرایی جشنواره در ادامه اظهار داشت: توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به کتاب و کتابخوانی به‌ویژه در حوزه ادبیات دفاع مقدس، کار ما را سنگین می‌کند. هرچه برای دفاع مقدس سرمایه‌گذاری کنیم، کم است. کسانی که در میدان جهاد فرهنگی قرار دارند، باید حق جهاد تبیین را ادا کنند. 

توجه ویژه‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی به حوزه ادبیات دفاع مقدس کار ما را سنگین می‌کند

عبداللهی ادامه داد: مهم‌ترین رویداد سالانه در حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، همین جشنواره است. این جشنواره دو هدف دارد که یکی از آنها، شناسایی مؤلفان نخبه تاریخ دفاع مقدس و دیگری، شناسایی و معرفی این آثار برگزیده به نسل جوان، نوجوان و همه آحاد جامعه است.

«نصرت‌الله محمودزاده» نویسنده دفاع مقدس به بیان سخنانی پرداخت و پس از آن، «جواد کامور بخشایش» نویسنده دفاع مقدس در مورد جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس اظهار داشت: جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس مرکز ثقلی برای آسیب‌شناسی وضعیت ادبیات دفاع مقدس است که  نشان می‌دهد جریان ادبیات دفاع مقدس در جامعه ما چگونه، به چه شکلی و در چه شرایطی رو به جلو حرکت می‌کند.

وی افزود: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره، آسیب‌شناسی و رصد اوضاع برای سیاست‌گذاری سال‌های بعد است؛ یعنی یک مرکز فرماندهی و اتاق فکری است که می‌تواند با انواع داده‌هایی که از این مجموعه استخراج می‌شود، سیاست‌گذاری ادبیات دفاع مقدس را صحیح‌تر ساماندهی و راه‌اندازی کند. 

کامور بخشایش ادامه داد: جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید و تثبیت شود که قطعاً برای رسیدن به آن ساختار، نیازمند تمهیداتی است. 

وی با اشاره به اینکه جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس باید هیئت علمی داشته باشد، گفت: جشنواره‌ای به بزرگی و عظمت کتاب دفاع مقدس حتماً باید هیئت علمی داشته باشد. این هیئت علمی یک نقطه قوتی برای دبیر علمی و اجرایی جشنواره است تا کار‌ها را با اطمینان بیشتری جلو ببرند.

توجه ویژه‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی به حوزه ادبیات دفاع مقدس کار ما را سنگین می‌کند

در پایان این برنامه از پوستر جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار