مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

اصحاب رسانه اخلاق رسانه‌ای را در انتخابات رعایت کنند

«براتی» گفت: توقع جدی از اصحاب رسانه به عنوان راهبران جامعه این است است که اخلاق و انصاف در انتخابات، رقابت و فعالیت‌های رسانه‌ای را رعایت کنند.
کد خبر: ۶۷۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴ - 02July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «حسین براتی» مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی قزوین ظهر امروز (سه شنبه) در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات اصحاب رسانه در دوره نخست انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اصحاب رسانه عالمانه و آگاهانه وارد عرصه انتخابات شدند و با درک از شرایط دست به روشنگری زدند.

وی افزود: پیش از انتخابات نیز تمامی خبرنگاران استان نسبت به حادثه تلخی که برای آیت الله رییسی رخ داد حساسیت داشتند و در این زمینه موجب سربلندی استان شدند.

وی ادامه داد: هر کسی بسته به نوع وظیفه و تعصبی که نسبت به کارکردش دارد نقشی در امر خطیر انتخابات برای اعتلای کشورمان داشت در این عرصه، حوزه فرهنگ و رسانه نیز نقش بی بدیلی ایفا کردند.

براتی عنوان داشت: اصحاب حوزه فرهنگ و رسانه به عنوان رهبران فرهیخته جامعه هستند و مردم نیز به آنان چشم دوخته اند بنابراین از جایگاه مهم، خطیر و تاثیرگذاری برخوردار هستند به همین دلیل نیز این حوزه مورد رصد و بررسی است تا در محور و مسیر خود قرار بگیرد.

وی افزود: با این وجود قرار نیست کسی برای حوزه رسانه نقش معلم دیکته را داشته باشد در این صورت استقلال به زیر سوال می‌رود ما نیز به خطا می‌رویم.

مدیرکل ارشاد قزوین بیان داشت: سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت چهار فرموده مقام معظم رهبری در مورد انتخابات است که ما در دو حوزه مشارکت و رقابت وظیفه داریم.

وی ادامه داد: توقع جدی از اصحاب رسانه به عنوان راهبران جامعه این است است که اخلاق و انصاف در انتخابات، رقابت و فعالیت‌های رسانه‌ای را رعایت کنند.

وی افزود: توصیه‌ای از وزارتخانه بود که به اصحاب رسانه ابلاغ شود تا اخلاق انتخاباتی، رسانه‌ای و رقابتی رعایت گردد.

براتی عنوان داشت: هدف از تشکیل این نشست هم اندیشی هم یادآوری رعایت این نکات و خواسته‌های مقام معظم رهبری در مورد انتخابات بود.

وی افزود: ما تردیدی نداریم که دشمن در حال رصد ما است، گاهی سهوا گفتار و رفتاری از ما ساطع می‌شود که دیگران از آن سواستفاده می‌کنند به همین دلیل نیز باید حساسیت داشته باشیم.

این مقام مسئول عنوان داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری ما نباید طوری رفتار کنیم که دشمن شاد کن بشویم باید در جهت مشارکت بالای مردم در انتخابات تلاش داشته باشیم.

وی با بیان این که مشارکت به جمهوریت نظام اعتبار می‌دهد ادامه داد: در عرصه بین الملل این نگاه به ما وجود دارد که رییس جمهور با چه پشتوانه‌ای مسئولیت را بر عهده می‌گیرد.

وی افزود: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود که از ظرفیت حداکثری خود برای مشارکت مردمی چه در سطح فردی چه در سطح جمعی استفاده کنند.

براتی گفت: انتخاب اصلح هم تضارب آرا محسوب می‌شود که بر اساس شاخصه‌های اصلحی که مقام معظم رهبری فرمودند می‌توانیم به آن شخص برسیم.

وی افزود: انتشار آمار لحظه‌ای که در فضای مجازی صورت می‌گرفت خطای استراتژیک است و بر اساس توصیه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید صورت پذیرد چرا که التهاب ایجاد می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: جشن‌های خیابانی برای نامزد پیروز باید با هماهنگی و بعد از اعلام رسمی وزرات کشور باشد و پیش از آن تخلف است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار