ژنرال صهیونیست:

اگر با حزب الله وارد جنگ شویم، شکست راهبردی خواهیم خورد

پس از اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در غزه و رفح موفق به تحقق اهداف ادعایی خود نشد، این بار بر طبل جنگ با حزب الله می‌کوبد، ولی یک ژنرال اسرائیلی تأکید کرد که صهیونیست‌ها به هیچ وجه نباید وارد این جنگ شوند.
کد خبر: ۶۷۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴ - 02July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پس از ناکامی ارتش اسرائیل در تحقق اهداف ادعایی خود در جنگ علیه غزه، «اسحاق بریک» ژنرال ارشد سابق در ارتش رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه اعتراف کرد که «شکست بزرگی در غزه خورده‌ایم». بریک در گفتگو با تلویزیون دولتی اسرائیل (کان) گفت که «اگر درحال حاضر وارد جنگ با حزب الله شویم، شکست راهبردی متحمل خواهیم شد».

اگر با حزب الله وارد جنگ شویم، شکست راهبردی خواهیم خورد

وی با بیان اینکه سخنانی که درباره ادامه جنگ برای نابودی گفته می‌شود، صرفا شعار است، تصریح کرد: ارتش ضعیف شده است. مهمات نداریم و ما در حال از دست دادن سربازان ذخیره هستیم». این ژنرال صهیونیست خاطر نشان کرد: اگر ارتش [اسرائیل]حمله زمینی به لبنان انجام دهد، به سختی خواهد توانست خود را به رودخانه لیتانی [در جنوب لبنان]برساند».

وی پیش از این هم گفته بود جنگ غزه هدف خود را از دست داده است و ادامه آن برای نهمین ماه متوالی بدون دستیابی به اهداف اعلامی، در بیش از یک سطح به «اسرائیل» خسارات وارد می‌کند. بریک با بیان این‌که اسرائیل در جنگ کنونی «شکستی راهبردی و بی‌سابقه» را تجربه کرده گفت که «ما طی ۲۰ سال پتانسیل ارتش را کاهش دادیم تا زمانی که دیگر نتواند حماس را شکست دهد».

این ژنرال اسرائیلی درباره جبهه لبنان نیز تاکید کرد که «هرگونه تصمیم نتانیاهو برای حمله به حزب‌الله یک هولوکاست برای اسرائیل به همراه خواهد داشت.. زیرا اسرائیل اکنون نمی‌تواند موشک‌های حزب‌الله و پهپاد‌های حزب‌الله را متوقف کند. حال در صورت آغاز جنگی منطقه‌ای و شلیک هر روزه نه ده‌ها که هزاران موشک به سمت ما چه اتفاقی خواهد افتاد؟». از آغاز جنگ غزه تا به امروز، همواره گزینه جنگ فراگیر اسرائیل علیه حزب الله لبنان مطرح شده، اما در سایه تشدید تنش‌ها در این روز‌ها در شمال فلسطین اشغالی، صهیونیست‌ها بار دیگر به آغاز جنگی فراگیر علیه جنوب لبنان تهدید می‌کنند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار