هانی‌زاده‌: رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا لبنان را بمباران می‌کند/ مقاومت در آمادگی کامل است

کارشناس مسائل غرب‌آسیا گفت: رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا همچنان به جنایات خود در لبنان و فلسطین ادامه می‌دهد.  
کد خبر: ۶۹۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰ - 06October 2024

«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان اظهار داشت: جنایتکاران صهیونیستی در اقدامی جنون‌آمیز، شدیدترین حملات هوایی را علیه مردم بی‌گناه و مظلوم جنوب لبنان انجام می‌دهند که طی این حملات، صد‌ها نفر شهید و هزاران نفر مجروح شده‌اند، عده‌ای از آن‌ها نیز خانه و کاشانه خود را ترک و به سایر مناطق لبنان کوچ کرده‌اند.

هانی‌زاده‌:  رژیم صهیونیستی در صدد نابودی زیرساخت‌های لبنان و تبدیل بیروت به غزه دوم است

هانی‌زاده با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در صدد تبدیل بیروت به غزه دوم است، تاکید کرد: متاسفانه جامعه جهانی در قبال جنایات صهیونیست‌ها سکوت اختیار کرده و هیچ یک از نهاد‌ها و قدرت‌های فرامنطقه‌ای مایل به پایان درگیری‌ها نیستند؛ لذا رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا همچنان به جنایات خود در لبنان و فلسطین ادامه می‌دهد.  

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: حزب‌الله لبنان نیز طی روز‌های گذشته شدیدترین حملات موشکی را علیه تاسیسات رژیم صهیونیستی صورت داد و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. احتمال اینکه در روز‌های آینده جنایتکاران صهیونیستی دست به عملیات‌های بیشتری علیه مردم لبنان و رهبران حزب‌الله بزنند، وجود دارد، اما محور مقاومت آمادگی پاسخگویی قاطع را دارد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به دلیل اشراف کامل حزب الله لبنان به منطقه و جغرافیای جنوب این کشور قطعا شکست خواهد خورد، یادآور شد: حزب الله لبنان تجربه جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ را دارد و رژیم صهیونیستی قطعا نیز شکست خواهد خورد.

هانی‌زاده در ادامه درباره اهمیت راهبردی رودخانه لیتانی عنوان کرد: بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ در سال ۲۰۰۶، قرار است که حزب‌الله از قسمت‌ها و بستر رودخانه لیتانی دور شود و ارتش لبنان در آنجا مستقر شود. حمله رژیم صهیونیستی به لیتانی در جهت تسلط به آن و هدایت آب این رودخانه به سمت سرزمین‌های اشغالی، قطعا با واکنش تند دولت لبنان و حزب‌الله مواجه خواهد شد. 

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی می‌خواهد با تصرف بستر جنوبی رودخانه لیتانی، ملت لبنان را از منابع آبی محروم کند، خاطرنشان کرد: این یک مسئله ملی بوده و همه اتفاق نظر دارند که رژیم صهیونیستی از رودخانه لیتانی باید عقب نشینی کند. حزب الله و دولت لبنان به صورت هماهنگ در تقابل با رژیم صهیونیستی هستند و اجازه نخواهند داد که رژیم صهیونیستی بر رودخانه لیتانی تسلط پیدا کند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها