معرفی کتاب؛

«از قافله مقداد»

کتاب «از قافله مقداد» مروری کوتاه بر زندگی و اسناد شهید «بنامعلی محمدزاده» که به نویسندگی «فرانک انصاری و میرصالح حسینی» در سال ۱۴۰۱ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۷۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹ - 03July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «از قافله مقداد» مروری کوتاه بر زندگی و اسناد شهید «بنامعلی محمدزاده» است که به نویسندگی «فرانک انصاری و میرصالح حسینی» توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

استفاده از اسناد می‌تواند در زمینه جلوگیری از تحریف و تضعیف روایت کتاب، زندگی‌نامه و خاطره و هر اثر دیگر را به دنبال داشته باشد. شیوه‌ای که در این کتاب استفاده شده روش کتابخانه‌ای و اسنادی است و از منابع مختلفی من‌جمله فرهنگ اعلام، خاطرات همرزمان و خانواده، مصاحبه، نامه و سایر اسناد بهره گرفته شده است. این کتاب مروری بر زندگی و اسناد شهید بنامعلی محمدزاده است.

در بخشی از کتاب آمده است:

در سال ۱۳۶۴ یک سال قبل از شهادتش، جهت شرکت در مجلس ترحیم پدر تازه فوت شده اش، در مسجد صاحب الزمان (عج) تهران حتظر شد. چند روز قبل، دشمن بعثی بمباران هوایی تهران را آغاز کرده بود و هنگام برگزاری مجلس ترحیم پدرش نیز تهران را بمباران کردند. همه به ترس و اضطراب افتادند و برق شهر هم قطع شد. بنامعلی در مجلس ترحیم پدرش، وحشت و اضطراب مردم را دید و نتوانست چنین وضعی را تحمل کند. پس از مراسم به همسرش گفت که او نسبت به امام عزیز مدیون است و نباید شرمنده امام شود، زیرا امام به گردن همه رزمندگان حق دارد و رزمندگان نیز باید تکلیفشان را نسبت به امام و کشورمان ادا نمایند. به همین دلیل سریع دوباره به جبهه نبرد بازگشت. بنامعلی به علت کوچ خانواده‌اش به تهران، از ماموریت جبهه برگشت و دوباره از سپاه اردبیل به سپاه تهران انتقالی گرفت و در سال ۱۳۶۵ مدتی به عنوان مربی تاکتیک در دانشکده علوم و فنون نظامی دانشگاه امام حسین (ع) سپاه به خدمت ادامه داد. 

وی در سال ۱۳۶۵ همزمان با اعزام کاروان سپاهیان «محمد رسول الله (ص)» جهت جمع آوری اطلاعات از قرارگاه‌های عملیاتی، به منظور تدریس در دانشگاه امام حسین (ع) به اتفاق چند تن از دوستان، رهسپار قرارگاه عملیاتی شد. اما با احساس این که عملیاتی آغاز خواهد شد به لشکر ۳۱ عاشورا پیوست و بلافاصله فرمانده لشکر عاشورا (امین شریعتی) که قبلا رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های بنامعلی را دیده بود، مسئولیت «گردان مقداد» را به او سپرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها