معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی:

آیین سنتی «اذن عزا» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

بهنام گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه‌های محرم و صفر حرم مطهر ثامن‌الحجج، حضرت امام رضا (ع) عطر ماتم و اندوه به خود می‌گیرد و خادمان حضرت، آماده برگزاری مجالس عزای حسینی می‌شوند.
کد خبر: ۶۷۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸ - 03July 2024

آیین سنتی «اذن عزا» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «امین بهنام» معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اظهار داشت: مراسم اذن عزا، بعدازظهر روز شنبه ۱۶ تیرماه، با حضور هیئات مذهبی و خدام حرم مطهر رضوی در بارگاه منور رضوی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مراسم، فضای حرم مطهر با نوحه‌ها و مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌ بیت علیهم‌السلام، عطر ماتم و اندوه به خود گرفته و خادمان و زائران حضرت برای عزاداری در ماه محرم، آماده می‌شوند.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی تصریح کرد: همزمان با مراسم اذن عزا، پرچم متبرک حضرت امام رضا (ع) به ۱۴۰ هیئت منتخب از سراسر کشور و ۱۰ هیئت بین‌المللی اهدا خواهد شد، این پرچم‌های متبرک، در مجالس عزای سراسر کشور برافراشته شده و شور و شعور حسینی را در دل عاشقان مکتب عاشورا، زنده نگه می‌دارند.

بهنام گفت: پس از مراسم اذن عزا و هم‌زمان با غروب آفتاب، پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا (ع) و پوشش ضریح مبارک ایشان به رنگ مشکی درخواهد آمد که این اقدام، به نشانه آغاز عزاداری و سوگواری برای شهادت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفای آن حضرت انجام شده و به مدت ۶۳ روز، حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش خواهد بود.

وی از همه زائران و مجاوران دعوت کرد، با حضور در حرم مطهر رضوی در این ایام، به عزاداری و سوگ سیّدالشهدا (ع) بپردازند و از فیوضات معنوی این ماه در جوار بارگاه منور رضوی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها