پرچم حرم‌های امام حسین (ع) و امام رضا (ع) بر بام ایران به اهتزاز درمی‌آید

با صعود تیم کوهنوردی استان خراسان رضوی در نخستین روز ماه محرم به قله دماوند پرچم گنبد حرم مطهر رضوی و حرم حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بر فراز بام ایران، به اهتزاز درمی‌آید.
کد خبر: ۶۷۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸ - 03July 2024

پرچم حرم‌های امام حسین (ع) و امام رضا (ع) بر بام ایران به اهتزاز درمی‌آیدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، تیم کوهنوردی استان خراسان رضوی در آستانه صعود به قله دماوند و به اهتزاز درآوردن پرچم گنبد حرم مطهر رضوی و حرم حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بر فراز بام ایران، با تشرف به حرم مطهر رضوی از امام مهربانی‌ها برای انجام صعودی موفق، مدد گرفتند.  

«سعید شیرزاد» دبیر هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان خراسان رضوی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: برنامه صعود به قله دماوند و اهتزاز پرچم حرم مطهر رضوی و حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام از سال ۹۴ تاکنون و ۹ سال متوالی، در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه صعود به قله دماوند سال ۹۴ با حضور هفت کوهنورد، سال بعد با حضور ۱۵ کوهنورد و امسال با حضور ۷۰ کوهنورد انجام می‌شود و برای نخستین‌بار، امسال تعدادی از خواهران کوهنورد نیز در این برنامه، شرکت دارند.

دبیر هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان خراسان رضوی در پایان گفت: این گروه از کوهنوردان روز اول ماه محرم پرچم مقدس حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام و حرم حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را، بر فراز قله دماوند به اهتزاز در می‌آورند.

صعود به قله دماوند نمادی از صعود به کمالات انسانی

«مژگان مکبِّر» سرپرست کوه‌پیمایی بانوان استان خراسان رضوی در حاشیه تشرف تیم کوهنوردی استان خراسان رضوی به حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام بیان داشت: صعود به قله دماوند، نمادی از تلاش کوهنوردان و جامعه ورزشی برای صعود و رسیدن به کمالات انسانی است.

وی ادامه داد: گروه کوه‌پیمایی از سال ۱۳۹۴ تاکنون هر سال در آستانه ماه محرم با صعود به قله دماوند، پرچم حرم امام حسین (ع) و پرچم حرم مطهر رضوی را بر فراز این قله، به اهتزاز در می‌آورند.

سرپرست کوه‌پیمایی بانوان استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین‌بار شش نفر از بانوان کوهنورد نیز با این گروه همراه هستند. امیدواریم که این بانوان نیز هم پای مردان بتوانند به قله دماوند که پنج هزار و ۶۷۱ متر ارتفاع دارد، صعود کنند.

مکبِّر گفت: این صعود باهدف نشر فرهنگ عاشورا و صعود به قله‌های معرفت و معنویت در آستانه ماه محرم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: الگوی ما در این مسیر حضرت سیدالشهدا (ع) است و همان‌گونه که ایشان به بالاترین درجه انسانیت و معرفت صعود کردند، ما نیز تلاش می‌کنیم با این صعود که با یاد و نام سیدالشهدا علیه‌السلام انجام می‌شود، قدم به قدم در راه معنویت و کمال، گام برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها