معرفی کتاب؛

«مهمان بهمنشیر»

کتاب «مهمان بهمنشیر» خاطرات رزمنده دفاع مقدس «حسن فرقی» که به نویسندگی «فرانک انصاری» در سال ۱۴۰۱ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۷۶۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱ - 04July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «مهمان بهمنشیر» خاطرات رزمنده دفاع مقدس «حسن فرقی» که به نویسندگی «فرانک انصاری» توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

حسن فرقی متولد سال ۱۳۳۹ است. او در روستای «یامچیسفلی» از توابع شهرستان نیر به دنیا آمده است. در سال ۱۳۵۶ به ژاندارمری پیوست و در آن مشغول به خدمت شد. این کتاب سرگذشت روز‌های زندگی او از کودکی تا زمانی است که خدمتش در منطقه جنگی آبادان به پایان رسید و برای ادامه خدمت به اردبیل منتقل شد.

در بخشی از کتاب آمده است:

لیست دوازده نفری از داوطلبین دفاع از خرمشهر تشکیل شد که من هم جزو آنها بودم. در بین آنها فقط من اهل اردبیل بودم. آقای زندی، حسین کرمی، رضا رضازاده، جلالی نواز، حسین محمدی، ستوان کبیرکوه از داوطلبن رفتن به خرمشهر بودند و اکثر آنها کرد یا اهل آبادان بودند.

بیستم مهرماه با ماشین به هنگ ژاندارمری آبادان رفتیم و خودمان را به آنجا معرفی کردیم. بعد از ظهر ساعت پنج برایمان عدس پلو آوردند. چون ظرف و ظروفی برای خوردن نداشتیم، عدس پلو را داخل کلاه آهنی هایمان ریختیم و با دست شروع به خوردن غذا کردیم. بعد از غذا دو دستگاه جیپ تحویلمان دادند که روی هر کدام ۱۰۶ سوار بود. سوار جیپ‌ها شدیم.

اسم راننده جیپی که من سوارش بودم، سرباز شجاعی بود. ساعت نه و نیم شب به سمت پلیس راه خرمشهر حرکت کردیم. به خرمشهر که رسیدیم، کل شهر درب و داغئن بود. بسیجی‌ها و مردم هر کدام جایی سنگر کنده و مشغول نگهبانی بودند. شنیدم که میگفتند عراق چندین مرتبه حمله کرده بود تا شهر را بگیرد. اما با دفاع همین نیرو‌های داوطلب، مجبور به عقب نشینی شده بودند.

در پلیس راه خرمشهر خودمان را به سروان ایرانمنش معرفی کردیم. توی اتاق آقای ایرانمنش، استوار بهشتی از نیرو‌های پادگان ما هم حضور داشت و مشغول حرف زدن با او بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار