مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری: 

نقش‌آفرینی سپاه و بسیج بسترساز دستیابی به تمدن نوین اسلامی است

رضوی‌نژاد گفت: نقش‌آفرینی بسیج و سپاه در عرصه‌های مختلفی که نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند این است، بستر رسیدن به تمدن نوین اسلامی را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۶۷۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰ - 04July 2024

نقش‌آفرینی سپاه و بسیج بسترساز دستیابی به تمدن نوین اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «روح‌الله رضوی‌نژاد» مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در نشست تخصصی معاونان علمی پژوهشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مشارکت مردم در امور مختلف، اظهار داشت: به فرموده معظم له هر زمان امور به مردم محول شد آن کار پیش رفته است و هرگاه در انحصار مسئولان و مدیران بوده متوقف مانده است.

وی ادامه داد: نقش‌آفرینی بسیج و سپاه در عرصه‌های مختلفی که نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند این است، بستر رسیدن به تمدن نوین اسلامی را فراهم می‌کند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور تصریح کرد: بر اساس فرمایش امیرالمومنین علی علیه‌السلام مرجعیت علمی برای ما مهم است. باید در این راه سربازی کنیم تا عاقبت بخیر شویم.

رضوی‌نژاد با تاکید بر اینکه مسیر از ترس دشمن به دشمن پناه بردن نتیجه٬‌اش مشخص است، گفت: ما مسیر سردار سلیمانی و شهدای اردیبهشت را دیدیم. ما بدهکار انقلاب هستیم و باید دین خود را ادا کنیم.

حرکت سازمان علمی و پژوهشی سپاه متناسب با رشد پرشتاب علمی

در ابتدای این نشست سرهنگ پاسدار «محمودرضا کفاش» معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا علیه‌السلام بیان داشت: بسیج در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین است که یکی از این عرصه‌ها بسیج علم و دانش و پژوهش است.

وی تاکید کرد: باید خود را متناسب با رشد پرشتاب علمی در این مسیر که می‌تواند ایران قوی را رقم بزند تقویت کنیم و در این راستا گام برداریم.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا علیه‌السلام یکی از اهداف بسیج علمی را توجه به تکمیل زنجیره ایده به پدیده و پدیده به ثروت برشمرد و تصریح کرد: براین اساس باید توجه به حمایت از ایده‌ها و طرح‌هایی داشته باشیم که قابلیت تبدیل شدن به محصول و نیز امکان ورود به چرخه بازار یا تجاری‌سازی برای آنها میسر باشد.

سرهنگ کفاش ادامه داد: براین اساس از سطح بلوغ فناوری(trl) ۱ تا ۴ و ۵ وظیفه حمایت و پشتیبانی از طرح‌ها و ایده‌ها با سازمان بسیج علمی، پژوهشی وفناوری است و برای تجاری‌سازی محصول و ورود این محصولات به چرخه بازار مجموعه(TRL) ۶ به بالا، مجموعه پیشگامان بنیاد تعاون بسیج نقش‌آفرین است.

در ادامه این مراسم از هفت محصول فناورانه بسیج در عرصه‌های مختلف نظامی، ایمنی، دارویی و بیمارستانی رونمایی شد. پهپاد سیمرغ T۰۰ آتش‌نشان، سامانه ارسال تصاویر برد بلند، سامانه کنترل اتوماتیک مفتاح و ناوبری نجم، فوم گیاهی ضد شپش، ژل آهن، الاژیک اسید و سیستم مراقبت از راه دور سلامت نوزادان، محصولاتی بود که در این نشست از آن رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار