برگزاری مسابقات مهارت کاپ ربونیچ با حضور ۱۵۰ دانش آموز از سراسر کشور

مسابقات سراسری مهارت کاپ ربونیچ با محور‌های نوآوری، ربات تعقیب آتش، ربات مسیر یاب، ربات فوتبالیست بی سیم و ربات کنترل دستی با حضور ۱۵۰ نفر از دانش آموزان متقاضی سراسر کشور به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا علیه السلام برگزارشد.
کد خبر: ۶۹۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸ - 11September 2024

برگزاری مسابقات مهارت کاپ ربونیچ با حضور ۱۵۰ دانش آموز از سراسر کشوربه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محمودرضا کفاش» معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا علیه السلام در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری مهارت کاپ ربونیچ که با حضور ۱۵۰ دانش آموز از سراسر کشور در مشهد برگزارشد، با بیان اینکه شناسایی و حمایت از دانش آموزان در عرصه علم و فناوری از اهداف بسیج است، اظهارکرد: رسیدن به مرجعیت علمی در عرصه هوش مصنوی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و معظم اله در دیدار جدیدشان با دولتمران برای ورود به این عرصه تاکید داشتند. ما نیز این موضوع را در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری دنبال خواهیم کرد.

محمودرضا کفاش ادامه داد:بسیج در عرصه علم و فناوری نقش آفرین است و عرصه هوش مصنوعی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب می‌باشد. رهبر معظم انقلاب در این دیدار خطاب به دولتمردان فرمودند اجازه ندهید که مرجعیت علمی در بحث هوش مصنوعی در اختیار کشور‌های بیگانه قرار گیرد و مرجعیت آن باید دراختیار جمهوری اسلامی ایران باشد. 

وی افزود: یکی از توفیقاتی که بسیج در عرصه‌های مختلف دارد جریان سازی، گفتمان سازی و مطالبه گری می‌باشد و یکی از این عرصه ها؛ عرصه علم و فناوری و از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

کفاش با اشاره به حمایت از استعداد‌های نهفته دانش آموزان استان گفت: بر همین اساس بسیج یکی از اهداف خود را که توجه به شناسایی و کشف استعداد‌ها گذاشته است به کار گرفته است.

وی در ادامه نوآوری، ربات تعقیب آتش، ربات مسیر یاب، ربات فوتبالیست بی سیم و ربات کنترل دستی را از مهمترین محور‌های این مسابقه دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم با استفاده از این سری مسابقات، استعداد و انگیره‌هایی که در دانش آموزان نهفته است را کشف و احصا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار