مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم خبر داد؛

راهیابی ۹ اثر هنری از قم به هشتمین جشنواره ملی فانوس

حجت الاسلام «لقمانپور» از راهیابی ۹ اثر در رشته های مختلف هنری از استان قم به هشتمین جشنواره ملی فانوس خبر داد.
کد خبر: ۶۷۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵ - 04July 2024

راهیابی ۹ اثر هنری از قم به هشتمین جشنواره ملی فانوسحجت‌الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: مایه خرسندی است که توانستیم چندمین دوره جشنواره تولیدات هنری را در سطح استان برگزار کنیم.

وی افزود: توجه به رویکرد هنری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نکته مهم و اساسی است که بار‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مورد تاکید قرار گرفته است.

لقمانپور با اشاره به نتایج بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه استانی هشتمین جشنواره فانوس در قم، عنوان کرد: در طول مدت فراخوان، ۳۰۰ اثر هنری در رشته‌های تئاتر صحنه‌ای، نمایشنامه نویسی، نقاشی، سرود، نماهنگ، فیلم مستند و داستانی، عکس، پادکست و نمایش رادیویی و بخش دانش آموزی به دبیرخانه ارسال شد و مورد بررسی قرار گرفت.

این مسئول گفت: پس از اعلام نظر هیات داوران، در هر یک از ۹ رشته هنری، ۳ نفر جمعا ۲۷ نفر رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و نفرات اول به مرحله کشوری هشتمین جشنواره فانوس راه یافتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم متذکر شد: مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان مرحله استانی جشنواره هنری، سینمایی فانوس اواخر مرداد همزمان با ایام سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در سالن همایش مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار