معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا:

ناممکن بودن زوال قلم در عصر هوش مصنوعی

منتظرالمهدی به مناسبت روز قلم در یادداشتی نوشت که در زمانه هوش مصنوعی اکثر متفکرین دنیا باور دارند که قلم فناناپذیر است و اندیشه در جان قلم به باور تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۶۷۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲ - 04July 2024

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در یادداشتی به‌مناسبت روز قلم نوشت: آن هنگام که آفریدگار خلقت، فرمود "ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ" قسم به قلم و آنچه که می‌نویسد، حجت بر همه ما تمام شد که قلم، لِسان خداوند است و بشر امانتدارِ آن.

ناممکن بودن زوال قلم در عصر هوش مصنوعی

قلم معجزه‌ای همیشگی و جاویدان است و قدرت عجیبی در ساختن، تخریب، آشکار کردن واقعیت‌ها و پنهان نمودن حقایق دارد. قلم سلاح است؛ بی‌شک یک بال امنیت و احساس عمیق امنیتِ همه شهروندان در گرو قلم است و آنچه که می‌نویسد و البته آنهایی که راست، روان و بی لکنت می‌نگارند و آگاه سازی می‌کنند.

گاهی در فضای غبارآلود، تمیز و تشخیص سره از ناسره دشوار است و این قلم به دستانِ حقیقت‌جو هستند که باید بنگارند و برای آیندگان روشنگری کنند.

پُر بیراه نگفته‌اند مقدس‌ترین چیزی که یک انسان می‌تواند لمس کند، قلمی است که سعی می‌کند با آن حقایق را بیان کند. این قلم به واقع منبع نور و هدایتگرِ اندیشه است.

بی‌شک در این روز که حرمت دارد نمی‌توان آرام در گوشه‌ای نشست و دست به قلم نَبُرد و نوازشگرِ روحِ لطیفِ اهالی کِلکِ خیال انگیز نبود.

در زمانه‌ای که فن‌آوری‌های نوین و هوشِ مصنوعی به تهدیدی جدی در مقابلِ اندیشه بشر تبدیل شده؛ اکثرِ متفکرین دنیا باور دارند که قلم فناناپذیر است و اندیشه در جانِ قلم به باور تبدیل می‌شود.

در بررسیِ گزاره‌هایِ انسانی و تحول در اندیشه‌یِ بشر آنچه که هویداست قلم و اندیشه‌ای است که باعثِ ارتقایِ امنیت و باور به صلح و ثبات است. دانشورانی مانند کانت، ژان ژاک روسو و خواجه نصیرالدین طوسی با قلم و نگرشی امنیت ساز، خدمتِ بزرگی به بشر در ساخت و چارچوبی ماندگار، برای ضرورت و تشکیلِ ساختار و سازمانی مانند پلیس و نظمیه کردند.

در پیوند با چنین نگرشی مجموعه پلیسِ کشور در روزی که ارزش‌های علمی، فرهنگی و هنری کشورمان را به خاطر می‌آوریم قدردان دوستان و عُقلایِ قلمی که به دست صاحبانِ فضیلت است تا پلیس را در تأمین امنیت عمومی موفق و کامیاب نمایند، می‌باشیم.

پاس می‌داریم روز قلم و قلمداران را؛ اندیشه تان پویا و قلم تان مانا و روان.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار