همزمان با سراسر کشور؛

مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در خراسان جنوبی آغاز شد

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از دقایقی پیش همزمان با سراسر کشور با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی در استان خراسان جنوبی آغاز شد.
کد خبر: ۶۷۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳ - 05July 2024

مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در خراسان جنوبی آغاز شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از دقایقی پیش همزمان با سراسر کشور با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی در استان خراسان جنوبی آغاز شد و در این مرحله از انتخابات، «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و هرکدام به اکثریت نسبی آراء مردم دست یافت، به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب معرفی می‌شود.

در خراسان جنوبی نیز انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۷۷۲ شعبه اخذ رأی آغاز شد که از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار پیش‌بینی شده همچنین ۳۵۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی است و صندوق اخذ رأی تا مناطق دورافتاده و سخت گذر نیز برای جمع‌آوری آرای مردم منتقل می‌شود.

با وجود اطلاع‌رسانی‌ها در مرحله اول انتخابات برخی افراد مدارک هویتی لازم را به همراه نداشتند و طبق قانون اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری با شناسنامه یا کارت ملی انجام می‌شود، اما اگر در شناسنامه کد ملی درج نیست حتما کد ملی خود را به همراه داشته باشند، اگر فردی کد ملی به همراه نداشت نماینده فرماندار موظف به تماس با ثبت احوال برای دریافت کد ملی رای دهنده است.

افرادی که در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت نکرده‌اند، هیچ مانعی برای شرکت در مرحله دوم ندارد و اگر کسی در مرحله اول در شهرستان دیگر یا خارج از کشور رأی داده، در مرحله دوم می‌تواند در هر شهر و مکانی در انتخابات شرکت کند و محدودیتی در این خصوص نداریم.

همه افرادی دارای تابعیت ایرانی با ۱۸ سال تمام یعنی متولدین روز ۱۵ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن، امکان مشارکت در این دوره از انتخابات را دارند بنابراین برای شرکت در این عرصه سیاسی همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی به عنوان الزام برای افراد شرکت‌کننده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار