وزیر ارتباطات در گفتگو با دفاع‌پرس تشریح کرد؛

دلایل الکترونیکی برگزار نشدن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

زارع پور گفت: در قانون انتخابات مجلس به برگزاری الکترونیک تصریح شده بود، اما در قانون انتخابات ریاست جمهوری این مسئله پیش بینی نشده است.
کد خبر: ۶۷۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹ - 05July 2024
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، در خصوص دلایل الکترونیکی برگزار نشدن انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک به این معنی که مردم در برگه‌های چیزی ننویسند، آماده بود، اما مرجع تصمیم گیری وزارت کشور و شورای نگهبان بودند.
 
دلایل الکترونیکی برگزار نشدن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری/ خرابکاری‌ها تاثیری بر روند انتخابات نداشته است
 
وزیر ارتباطات تصریح کرد: ضمن اینکه در قانون انتخابات مجلس به برگزاری الکترونیک تصریح شده بود، اما در قانون انتخابات ریاست جمهوری این مسئله پیش بینی نشده است.
 
وی افزود: طبق تصمیم شورای نگهبان و وزارت کشور استعلامات و احراز هویت بر خط انجام می‌شود، اما رای دادن به صورت کاغذی است و توسط مردم باید نوشته شود. با توجه به تجربه موفقی که در انتخابات مجلس داشتیم، امیدواریم بتوانیم با تغییر قانون در انتخابات ریاست جمهوری رای دادن الکترونیکی را جایگزین کنیم.
 
زارع پور در خصوص خرابکاری‌های دیروز در بخش فیبر نوری تصریح کرد: ما چهارصد تیم پایش در سراسر کشور داریم که شبانه روزی فعال هستند، اگر خرابکاری اتفاق بیفتد و یا به دلیل پروژه‌های عمرانی خالی به وجود بیاید این تیم‌ها به سرعت در صحنه حاضر می‌شوند و مشکل را مرتفع خواهند کرد.
 
وی افزود: الحمدالله قطعی‌هایی که تا کنون داشته ایم هیچ تاثیری بر روند برگزاری انتخابات نداشته است.
 
انتهای پیام/۳۷۱
برچسب ها: زارع پور ، انتخابات
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار