امام جمعه کرمان:

حضور حداکثری پشتیبانی از رئیس جمهور آینده است

امام جمعه کرمان گفت: حضور حداکثری شما در انتخابات پشتیبانی برای کسی است که مسئولیت ریاست جمهوری را به عهده می‌گیرد لذا وظیفه اول حضور حداکثری و بعد انتخابت اصلح است.
کد خبر: ۶۷۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸ - 05July 2024

حضور حداکثری پشتیبانی از رئیس جمهور آینده است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان،ظهر امروز نماز جمعه، در مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد.


حجت‌الاسلام «حسن علیدادی‌سلیمانی» امام جمعه کرمان در خطبه اول نماز جمعه امروز پس از سفارش به تقوای الهی گفت: حوادث در طول تاریخ می‌توانند هم جنبه مثبت و هم جنبه منفی داشته باشند و هرچه حوادث بزرگ‌تر، جنبه مثبت و منفی آن هم مهم‌تر است؛ لذا باتوجه به اینکه حوادث جنبه‌هایی دارند که مثبت و منفی است، از آن‌ها درس‌ها و عبارت‌هایی می‌شود گرفت.

وی اظهار کرد: یکی از حوادث بزرگ تاریخ جهان بشریت و جهان اسلام حادثه عاشورا است، لذا از حادثه عاشورا درس‌های فراوان و عبرت‌های متعدد را می‌توان استفاده کرد.

امام جمعه کرمان مطرح کرد: نکته مهم دیگر این است که تاریخ زمانی معنا و مفهوم واقعی پیدا می‌کند که تاریخ را با زمان خود تطبیق داده و تحلیل تاریخ به گونه‌ای باشد که تأثیر خود را در زندگی نسل حاضر نشان دهد و نسل‌های آینده بتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در غیر این‌صورت تاریخ در زمان خودش به صورت یک داستان متوقف می‌شود، اما ظرفیت تاریخ عاشورا به گونه‌ای است که نه فقط در زمان ما که تا جامعه بشریت روی کره خاکی زندگی می‌کنند، از این ظرفیت می‌توانند استفاده کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: نکته دیگر این است که مبدأ و منشأ حوادث وقتی مورد دقت قرار می‌گیرد، گاهی اوقات امور پسندیده و نیکویی در آن مطرح هست؛ گاهی در حادثه خصوصا آنچه در کربلا اتفاق افتاد، امور ارزشمند فراوانی وجود دارد که از آن‌ها می‌توان استفاده کرد و کاملا جنبه هدایتی برای انسان دارد.

وی افزود: آن‌چه اینگونه است و می‌تواند چراغ هدایت باشد و بشر را در حوادث پیش رو نجات دهد، جنبه درس‌آموزی دارد؛ درس‌های عاشورا آن بخشی ازحوادث عاشورا را مدنظر دارد که می‌تواند انسان را هدایت و تربیت کند و انسان را می‌تواند به سوی حقیقت و انسانیت رهنمون باشد.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: لذا درس یعنی آنچه که جنبه مثبت دارد و در کربلا فراوان اتفاق افتاده است، درس‌های فراوانی از امام حسین(ع) و یاران باوفای او در کربلا هم قبل از حادثه کربلا هم در خود حادثه هم بعد آن وجود دارد.

وی گفت: بخش دوم عبارت از عبرت‌ها است؛ عبرت جنبه زیان‌بار و خسارت‌آفرین مطلبی را نشان می‌دهد و لذا آدمی باید تلاش کند تا دچار زیان‌ها و خسارت‌ها نشود؛ واژه عبرت یعنی عبور از حالی به حالی دیگر، از طرفی عبرت یعنی از چیزی که در منظر ماست منتقل شویم به مطالبی که دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: عبرت وقتی مطرح می‌شود، یعنی آنچه خسارت و زیان‌بار یک حادثه است و افراد باید توجه کنند تا این خسارت‌ها متوجه خودشان نشود؛ در حادثه کربلا در کنار درس‌های فراوانی که محور آن امام وقت آن زمان سیدالشهدا(ع) است، عبرت‌ها هم مطرح است و برگشتش به کسانی است که در جبهه مقابل امام حسین(ع) قرار گرفته و باعث زیان به جامعه اسلامی شدند.

وی ادامه داد: لذا در متون دینی بحث عبرت جدی است و حضرت علی(ع) می‌فرمایند که چقدر عبرت‌ها فراوان است و کسانی که عبرت می‌گیرند، کم است.

امام جمعه کرمان در پایان اظهار کرد: در کنار درس‌های فراوانی همچون، ایثار، فداکاری، صبر، استقامت، مقاومت، توجه به معنویت، ایستادگی در مقابل انحرافات و.... که در قیام انسان‌ساز عاشورا است، عبرت‌هایی از عبرت جمله تهاجم به قداست‌ها و شکستن حرمت‌ها، عبرت فاصله گرفتن مردم از امام جامعه و اهل‌بیت عصمت و طهارت و ده‌ها عبرت دیگر است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر کرمان در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته  با اشاره به سالگرد قیام تکلیف مدارانه مردم مشهد در قیامی بزرگ و تاریخی علیه کشف حجاب رضاخانی و روز عفاف و حجاب، گفت: نکته مهم در کشف حجاب رضاخانی این‌جاست که کسی فکر نکند کشف حجاب در مملکت ما پدیده خودجوش مردمی بود، بلکه فقط تحریک خارجی آن هم ریشه عمده کشف حجاب قانونی کردن آن در محیط‌های عمومی، حمله به بانوان باحجاب و حجاب را از سر آن‌ها در آوردن، ناشی از تاثیر فرهنگ غرب بر ذهن حاکم آن‌ وقت بود که در یک سیاست غلط رضاخان حجمه همه جانبه‌ای به تغییر لباس، کشف حجاب و محدود کردن لباس روحانیت به طور هم‌زمان آغاز کرد.

وی افزود: رضاخان در مسافرتی که به‌ ترکیه رفته بود در ذهن ساده و منحرف او این‌طور شکل گرفته بود ک با کشف حجاب تمدن اتفاق می‌افتد؛ لذا در آن زمان به حجاب تاختند و تاختن به حجاب بستر را برای آسیب به عفاف فراهم کرد؛ امروز باید مراقب باشیم، حجاب و عفاف صیانت انسان و حافظ حرکت انسان در مسیر انسانیت و الهی است؛ حجاب و عفاف هر دو کمک به پیاده کردن تربیت دینی همانطور که هست، می‌کند.


امام جمعه کرمان با اشاره به آغاز محرم و هفته امر به معروف و نهی منکر، بیان کرد: هرگاه در جامعه معروف توسعه و منکر از بین رفت آن جامعه مورد پسند است، لذا بر آمران به معروف و ناهیان از منکر است که به دستور خدای تبارک و تعالی امر به معروف و نهی از منکر کنند و قوانین و مقررات مدافع آمران به معروف باشد.


حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: قوام نظام اسلامی به حضور مردم است؛ در صحنه‌هایی که قدرت مردم را به تصویر می‌کشاند و یکی از این صحنه‌ها حضور در پای صندوق رأی است؛ تا به حال در انتخابات متعدد مردم آزمون خود را پس دادند.

وی ادامه داد: آنچه در هفته قبل وظیفه الهی و ملی خود می‌دانستید و انجام دادید، انجام وظیفه کامل نشد و امروز تکمیل‌اش است؛ لذا امروز مردم سکان اجرایی کشور را به دست فردی که در مطالعه آن‌جا که مناظرات دیدند و اصلح را انتخاب کردند، خواهند سپرد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: حضور حداکثری شما در انتخابات پشتیبانی برای کسی است که این مسئولیت را به عهده می‌گیرد و لذا وظیفه اول حضور حداکثری و بعد انتخابت اصلح است.

وی گفت: مناظرات را دیدید، گرچه با کمال تأسف حرف‌هایی گفته شد که در شأن رئیس جمهور طراز نبود اما شنیدید؛ امروز به فضل خدا با انتخاب اصلح این مسئولیت بزرگ را به شخصیتی واگذار خواهید نمود که نهضت خدمت‌رسانی به مردم را بتواند، با همان قدرت و توانی که دولت شهید رئیسی این پرچم را در دست گرفته بود، ادامه دهد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: فضای انتخابات در آخر امروز تمام خواهد شد، مردم رای خود را به صندوق می‌اندازند و  هرکسی حائز اکثریت شد، رئیس جمهور خواهد شد.

وی افزود: از فردا همدلی، همراهی، در کنار هم بودن، در خدمت نظام جمهوری اسلامی، رهبری نظام، حافظ خون شهدا و در مقابل دشمنان ایستادن، استکبارستیزی و دفاع از حقوق این ملت فهیم و فداکار در صحنه‌های بین‌المللی و پیشرفت کشور و آسایش و آرامش مردم در دستور کار مردم و رئیس‌جمهور منتخب خواهد بود.

انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار