معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

مشارکت ۵۷/۹۸ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ریاست جمهوری

طباطبایی گفت: واجدین شرایط رأی‌دهی چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی؛ چهار میلیون ۸۹۳ هزار ۳۲۷ نفر بودند که از این تعداد دو میلیون و ۸۳۶ هزار و ۷۴۵ رای ماخوذه داشتیم که این نکته؛ بیانگر مشارکت ۵۷/۹۸ درصدی مردم در این استان است. 
کد خبر: ۶۷۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰ - 06July 2024

مشارکت ۵۷/۹۸ درصدی اهالی خراسان رضوی در انتخابات ریاست جمهوریبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «سید هادی طباطبایی» رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه نتایج انتخابات استان، طی سخنانی اظهار داشت: خراسانی‌ها در این دوره نیز جز استان‌های پیشرو و دارای بیشترین مشارکت در انتخابات بودند و تقریبا میزان مشارکت حدود ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر بود.

وی با تاکید بر اینکه میزان مشارکت دور دوم از دور اول بیشتر بود، افزود: در مجموع؛ تعداد ۴۵۶۷ شعبه اخذ رای در استان مستقر شده بودند که از این بین؛ ۳۵۰۸شعبه ثابت، ۱۰۵۹ شعبه سیار، ۲۸۲۱ شعبه شهری و ۱۷۴۶ شعبه روستایی بودند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: میانگین رای در هر شعبه بالای ۵۰۰ عدد بود که ۵۶۷ شعبه نیز بالای هزار رای نیز داشتند. این آمار نشان می‌دهد جانمایی دقیقی درشعب انجام و از اتلاف سرمایه و نیرو جلو گیری شده است.

وی افزود: بیشتری میزان رای در یک شعبه در گلبهار با ۱۹۲۰ رای و دومین شعبه نیز در حرم مطهر رضوی دارای بیشترین تعداد آرا بوده است.

طباطبایی یادآور شد:  واجدین شرایط رأی‌دهی در خراسان رضوی؛ چهار میلیون ۸۹۳ هزار ۳۲۷ نفر بودند که از این تعداد دو میلیون و ۸۳۶ هزار و ۷۴۵ رای ماخوذه داشتیم که این نکته؛ بیانگر مشارکت ۵۷/۹۸ درصدی مردم در این استان است. 

این مسئول در خصوص آمار نامزدهای دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: از بین آرای اخذ شده از صندوق‌های رأی در خراسان رضوی، «سعید جلیلی»؛ یک میلیون و ۶۹۶ هزار و شش رای و «مسعود پزشکیان» هم یک میلیون و هشتاد هزار و ۶۷۵ نفر رای داشتند. به بیان دیگر؛ آقایان جلیلی ۶۱ درصد و آقای پزشکیان ۳۹ درصد از آرای اهالی خراسانی رضوی را در انتخابات ریاست جمهوری به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی درباره ترکیب جنسیتی رای دهندگان متذکر شد: ۵۲ درصد از رأی‌دهندگان را بانوان و ۴۸درصد دیگر را آقایان در خراسان رضوی به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در میان رای دهندگان ۸۵ درصد از آنها، با کارت ملی رأی خود داده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار