رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

هیئت‌های عزاداری باید تقویت‌کننده روحیه استکبارستیزی، ایثار و شهادت باشد

حجت‌الاسلام «آقاجانپور» نبودِ بصیرت در جامعه اسلامی را از دلایل پیدایش واقعه کربلا دانست و گفت: امروز باید جامعه از این ایراد بزرگ دور بماند و در هیئت‌های عزاداری بر تقویت روحیه استکبارستیزی، حماسه و ایثار و شهادت تأکید شود.
کد خبر: ۶۷۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵ - 06July 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ضیاءالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و عزاداری برای سید و سالار شهیدان به عنوان فرصتی برای شناخت ریشه‌های حق و باطل، ظالم و مظلوم، بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی اظهار داشت: امروز دشمن، اعتقادات مذهبی مردم را که در واقع مؤلفه اصلی موفقیت‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌ها و برهه‌های حساس بوده، هدف قرار داده است.

حجت‌الاسلام آقاجانپور

حجت‌الاسلام آقاجانپور با بیان اینکه امام حسین (ع) به منظور احیای دین قیام کردند و به همین منظور باید احیای دین و ترویج معارف دینی به عنوان یکی از اهداف عزاداری مورد توجه قرار گیرد، افزود: هر مراسم عزاداری باید پایگاهی برای روشنگری، احکام شرعی و تعلیم معارف دینی و در نهایت درونی شدن ارزش‌های والای اسلامی و عمل به توصیه‌های امامان باشد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل پیدایش واقعه کربلا، نبودِ بصیرت جامعه اسلامی در آن دوران بود، گفت: امروزه بایستی جامعه اسلامی از این ایراد بزرگ دور بماند و در هیئت‌های عزاداری بر تقویت روحیه استکبارستیزی، حماسه و ایثار و شهادت تأکید شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع محرم و عاشورا را کانون‌های قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر همین پشتوانه‌های دینی تمام معادلات نظام سلطه را برهم زده و در برابر استکبار ایستاده است.

حجت‌الاسلام آقاجانپور قدرت روزافزون دفاعی جمهوری اسلامی ایران را مرهون معنویت متخصصان و کارکنان حوزه دفاعی عنوان کرد و گفت: إن شاءالله مراسم عزاداری ماه محرم توسط هیئت‌های وزارت دفاع در مساجد و شهرک‌های مسکونی با شکوه و محتوای غنی‌تر نسبت به سال گذشته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها