معرفی کتاب؛

«پرواز پروانه‌ها»

کتاب «پرواز پروانه‌ها» زندگی پژوهی بانوان شهیده شهرستان اردبیل به نویسندگی «سیده صغری جوادی قوزلو» در سال ۱۴۰۲ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۷۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸ - 07July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «پرواز پروانه‌ها» با موضوع زندگی پژوهی بانوان شهیده شهرستان اردبیل به نویسندگی « سیده صغری جوادی قوزلو » توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

این کتاب سعی دارد با تبیین سرگذشت پژوهشی کوتاهی از زندگی یازده شهیده شهرستان اردبیل قدمی هرچند کوچک در زنده نگه داشتن یاد و خاطره این حماسه‌سازان گمنام بردارد. از آن‌جا که شش نفر از این شهدای والامقام در جریان بمباران شهر اردبیل به شهادت رسیده‌اند این حادثه در اوّلین سرگذشت پژوهی این کتاب به صورت مفصل شرح داده شده و برای پرهیز از تکرار، در سرگذشت پژوهی سایر شهدای این بمباران، جزئیات آن بیان نشده است.

در بخشی از کتاب آمده است:

روز جمعه بعد از پیاده روی دور شورابیل به خانه آمدم. خانه و مطبم در محله یساول اردبیل بود. صبحانه را در کنار خانواده خوردیم. شیدا را صدا کردم:

- شیدا! کتاب و دفترت را بیار تا باهم درس‌ها را مرور کنیم.

کار هر جمعه ام بود. به درس بچه‌ها رسیدگی می‌کردم. سایر روز‌ها در مطب بودم، وقت نمی‌کردم. او با کیف مدرسه اش آمد، کنارم نشست. کتاب و دفترش را باز کرد. مقطع سوم راهنمایی درس می‌خواند. تا خواستیم مرور درس هایش را شروع کنیم اعظم صدایم کرد و خواست از زیرزمین برایش سم مورچه کش بیاورم. بلند شدم به زیرزمین رفتم. صدای بلندی آمد. تا چشم به هم زدنی در و دیوار روی من آوار شد. دیگر چیزی نفهمیدم.

بعد از چند روز در بیمارستان به هوش آمدم. سراغ زن و بچه هایم را گرفتم. وقتی شنیدم شیدای دوست داشتنی من شهید شده و در گلزار شهدای بهشت فاطمه اردبیل، در کنار مادر و خواهرش برای همیشه آرام گرفته، بی اختیار اشک از چشمانم سرازیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار