یادواره شهدای محله «علی‌قلی‌آقا» برگزار شد

یادواره شهدای محله «علی‌قلی‌آقا» شب گذشته با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد «علی‌قلی‌آقا» برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ - 07July 2024

یادواره شهدای محله «علی‌قلی‌آقا» برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «عبدالمحمود محمودی» راوی دفاع مقدس در یادواره شهدای مسجد «علی‌قلی‌آقا» اصفهان، اظهار داشت: اگر امروز توفیق داریم با آزادی، اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان مجلس، رییس جمهور و خبرگان رهبری را خودمان انتخاب کنیم و هیچ کشور استعماری برای ما تصمیم‌گیری نمی‌کند به واسطه خون شهدا است.

وی با اشاره به نقش والدین شهدا، گفت: امنیت، آزادی، استقلال و فرصت عزاداری امام حسین (ع) موهون مجاهدت شهدا و صبر پدران و مادرانی است که چنین فرزندان ایثارگری را تربیت کردند و در فراغ آنها صبورانه ایستادند.

محمودی با تسلیت آغاز ماه محرم و عزاداریهای سید الشهدا(ع)، افزود: در دوران پهلوی اول عزاداری بر امام حسین (ع) ممنوع شد و اگر مجالسی برگزار می‌شد به صورت پنهانی و در خفا انجام می‌شد ولی امروز به یمن وجود نظام اسلامی و خون شهدا هزاران مجلس روضه و عزاداری در جای‌جای کشور برگزار می‌شود.

وی به نقش فرهنگ مقاومت در حفظ تمامیت ارضی اشاره کرد و افزود: روزی نقشه ایران شبیه یک شیر بزرگ بود، سپس تبدیل به یک نهنگ شد و در دوران پهلوی به واسطه تجزیه بخش‌هایی از ایران به یک گربه نشسته تبدیل شد و آخرین قطعه آن مجمع الجزایر بحرین بود که استان چهاردهم ایران بود و هشت سال قبل از انقلاب از ایران جدا شد.

این راوی دفاع مقدس به اشاره به فرهنگ عاشورایی مردم ایران در حفظ و استقلال ایران اسلامی، اضافه کرد: اگرچه ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس در برابر ده‌ها کشور ایستاد ولی با هدایت‌های امام خمینی (ره) و اهدای خون بهترین جوانان خود وجبی از خاک این کشور کاسته نشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار