دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان کرمان خبر داد؛

فعالیت ۱۵۳ گروه امر به معروف و نهی از منکر در کرمان

«شجاع‌حیدری» از فعالیت ۱۵۳ گروه ثبت شده در کرمان خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان به جز گنبکی و جازموریان ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارند و تلاش می‌کنیم تا پایان سال تعداد گروه‌ها را به ۶۰۰ برسانیم.
کد خبر: ۶۷۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴ - 07July 2024

فعالیت ۱۵۳ گروه امر به معروف و نهی از منکر در کرمان

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان،«علی شجاع‌حیدری» دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان کرمان امروز، ۱۷ تیرماه در نشست خبری به‌مناسبت آغاز هفته احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، اظهار داشت: امسال برنامه‌های این هفته از ۱۷ تا ۲۴ تیرماه با شعار «امر به ‌معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی گفتمان زینبی» برگزار می‌شود.

وی شعار هفته احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر را نشان از اهمیت کار بیشتر در عرصه بانوان و نگرش فرهنگی بانوان دانست و افزود: در این هفته برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده که فضاسازی اولین برنامه بود. در این راستا فضاسازی مرتبط با ایام محرم انجام شده زیرا ورود به ماه محرم خود به‌نوعی ورود به معروف‌ها و گام در مسیر فرهنگ حسینی و پرچم حسینی همان پرچم امر به معروف و نهی از منکر است.
 
شجاع‌حیدری تصریح کرد: همه ائمه(ع) در حوزه امر به معروف و نهی از منکر کار کردند اما امام حسین(ع) کاری خاص انجام داده و کربلا به‌عنوان نماد معروف شناخته شد. در حقیقت هفته احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر یک نقطه عطف در حرکات اجتماعی جامعه برای زدودن بدی‌ها و حرکت به سمت خوبی‌ها و آرمان‌های اعتقادی و جامعه اسلامی است.
 
وی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید جایگاه خوبی در جامعه پیدا کند، افزود: معرفی فعالان امر به معروف و نهی از منکر، دیدار با خانواده شهدا، سخنرانی پیش از خطبه‌های جمعه، گردهمایی مبلغین و فعالان امر عزاداری سیدالشهدا(ع)، اجرای برنامه‌هایی در رسانه ملی و انتشار ویژه‌نامه «خط معروف» از جمله برنامه‌های هفته احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر در کرمان است.
 
شجاع‌حیدری با بیان اینکه قدرت و عقلانیت دو بال امر به معروف و نهی از منکر هستند و در همین راستا هم‌اندیشی علمی اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری همایش بانوان زینبی، اجرای برنامه‌هایی ویژه بانوان، دیدار با علما و ائمه جمعه، نشست با مداحان و برگزاری مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه‌های هفته احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر در کرمان است.
 
روش‌های ارتباط مردمی برای گزارش منکرات
 
دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر کرمان افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک کار مردمی است و به همین دلیل سه روش ارتباط مردمی داریم که نخستین آن شماره ۰۹۰۱۸۱۳۷۲۰۹ درپیام‌رسان ایتا آماده دریافت نظرات و گزارش منکرات در تمام عرصه‌ها نه صرفاً عفاف و حجاب است. در سامانه «sooapp» (نرم‌افزار مطالبه‌گری هوشمندانه) نیز پنل‌های مدیران استان ثبت شده و مردم پس از نصب سامانه بر روی گوشی خود اگر با منکر و خطایی روبه‌رو شدند می‌توانند در سامانه ثبت کنند که مدیران باید پاسخگو باشند. روش سوم نیز گزارشات دستی است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۳ گروه ثبت شده در استان کرمان داریم که در قالب گروه‌های ۳ تا ۵ نفره فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: البته امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه فردی است و اگر هر فردی وارد عمل شود از او حمایت می‌کنیم اما کار گروهی نتیجه بهتری دارد و می‌توانیم حمایت‌ قضایی بهتر، آموزش‌ و... برای گروه‌ها داشته باشیم. در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان به جز گنبکی و جازموریان ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارند و تلاش می‌کنیم تا پایان سال تعداد گروه‌ها را به ۶۰۰ برسانیم.
 
شجاع‌حیدری در پایان در خصوص پرونده‌های قضایی مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر در کرمان گفت: در تمامی دادگاه‌های استان شعب ویژه تشکیل شده و پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر بدون نوبت بررسی می‌شود زیرا وظیفه ستاد حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است. در حال حاضر چهار پرونده با موضوعات مختلف حوزه آبرسانی در شهر کرمان، عدم رعایت قوانین مربوط به کاربری و زمین، دفاع از حقوق فردی، توزیع ناعادلانه زمین در بردسیر مفتوح است که با حمایت ستاد در حال پیگیری است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار