رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

حقوق بشر برای آمریکایی‌ها یک اسم رمز برای ادامه جنایاتشان است

عزیزی با بیان اینکه واژه حقوق بشر برای آمریکایی‌ها یک اسم رمز برای ادامه جنایات شان است، گفت: حقوق بشر آمریکایی و اروپایی شوخی تلخ تاریخ با واژه‌هاست.
کد خبر: ۶۷۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷ - 08July 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «ابراهیم عزیزی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در همایش نیمه‌پنهان حقوق بشر غربی (مروری بر نیم قرن جنایت امریکا، اروپا و اسرائیل) اظهار داشت: امروز مدعیان حقوق بشر که دستان ناپاک‌شان به خون هزاران هزار نفر آغشته شده است، مدعی حقوق بشراند. آمریکایی‌هایی که خودشان منشأ ضدیت با حقوق بشر هستند و کارگزاران فاسد دارند، پشت موضوع حقوق بشر ایستاده‌اند. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این کشوری که در موضوع نژادپرستی و ازدواج اجباری دختران و اعدام قانونی کودکان و به‌کارگیری کودکان همگی نشان از نیمه پنهان این قصه است که این همه جنایت علیه مردم خودش دارد.

واژه حقوق بشر برای امریکایی‌ها یک اسم رمز برای ادامه جنایات‌شان است

وی، آمریکا و اروپا را منشا خشونت و رفتار‌های ضد بشری و انسانی دانست و گفت: تحریم‌های یک‌جانبه، ثانویه علیه ملت ایران و دیگر کشور‌های بی‌طرف و اعمال جنایت علیه هواپیمای مسافربری ایران همگی نمونه‌هایی گویای از جنایت امریکایی‌هاست. 

عزیزی، حضور نظامی آمریکایی‌ها در غرب آسیا را بزرگترین جنایت علیه بشریت دانست و تاکید کرد: این جنایت‌ها به اسم دفاع از حقوق بشر صورت می‌گیرد؛ حقوق بشر آمریکایی و اروپایی یک شوخی تلخ تاریخ با واژه‌هاست؛ واژه حقوق بشر، اما اقدام علیه بشریت؛ باید بپذیریم که نقض حقوق بشر و اقدامات بی‌شرمانه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در موضوعات سیاسی، اجتماعی و سیاسی جهان را فراگرفته است. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز افشاسازی اقدامات ضدبشری آمریکا از اقدامات مهم است؛ باید از ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی رسانه‌ای برای افشاگری علیه آمریکا استفاده کنیم و کارنامه سیاه آمریکایی‌ها را افشا کنیم. خروج از موضع انفعال باید رویکرد این دوران باشد و موضع فعال و هوشمند و پیش‌دستانه صورت داشت. 

وی گفت: حقوق بشر یکی از پرونده‌های مهم پیش‌ روی ماست که باید از آن علیه آمریکا و غرب استفاده کنیم؛ برخورد فعال درباره موضوعات ترور، تحریم و حقوق بشر را باید در دستور کار قرار داد. باید در این زمینه همه کشور‌های مسلمان و همسایه را همراه کنیم و نباید اجازه داد امریکایی‌ها حقوق بشر را سیاسی کنند. 

عزیزی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در موضوع حقوق بشر دچار یک رسوایی هستند و باید این رفتار آنها حتی با شهروندان و مردم سیاه‌پوست خودشان نمایان شود. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، حقوق بشر آمریکایی را مانند جنایت و حمایت از جنابت دانست و گفت: به‌نظر می‌رسد امریکایی‌ها حقوق بشر را به‌عنوان اسم رمز برای ادامه جنایات خود قرار داده‌اند و باید در این مسیر آگاهانه، هوشمندانه و منطقی پیش رفت. 

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها