برگزاری مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد

حجت‌الاسلام صادقی گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در شصت بقعه متبرکه استان بصورت ویژه و با حضور چهل مُبلغ بومی و بیست مُبلغ اعزامی از قم برگزارمی شود.
کد خبر: ۶۷۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱ - 08July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «صادقی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: سوگواره بصیرت عاشورایی در شصت بقعه متبرکه استان بصورت ویژه و با حضور چهل مُبلغ بومی و بیست مُبلغ اعزامی از قم برگزارمی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گفت: ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی ازهفدهم تیرماه لغایت چهاردهم شهریور برگزارمیگردد.

حجت الاسلام صادقی گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی با اهداف تقویت باور‌های دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای نیات واقفین استان با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و تطبیق آن با نیاز‌های روز جامعه، استفاده حداکثری از ظرفیت هیئت‌های مستقر در بقاع متبرکه به ویژه هیئت نوجوانان، استفاده حداکثری ازظرفیت رسانه‌ها به ویژه حضور فعال و موثر در فضای مجازی در سطح و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه گفت: ویژه برنامه احلی من العسل با همکاری دیگر نهاد‌ها ازجمله آموزش و پرورش، همزمان با پنجم محرم و همایش شیرخوارگان همچون سنوات گذشته در اولین جمعه محرم و «رهروان زینبی» نیز ویژه بانوان در ۱۱ محرم و مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین شام غریبان به صورت ویژه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.

صادقی در پایان گفت؛ امام سجاد (ع) می‌فرمایند «زمین کربلا، در روز رستاخیز، چون ستاره مرواریدى می ‏درخشد و ندا می ‏دهدکه من زمین مقدس خدایم»، زمین پاک و مبارکى که پیشواى شهیدان و سالار جوانان بهشت را در برگرفته است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار