مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

جامعه اسلامی در کمال قدرت پا برجاست

سرهنگ «رشیدی» گفت: جامعه اسلامی در کمال قدرت پا برجاست و امیدواریم بتوانیم این کاری را که شهدا انجام دادند به نسل آینده منتقل کنیم.
کد خبر: ۶۷۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲ - 08July 2024

جامعه اسلامی در کمال قدرت پا برجاستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از لرستان، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز (دوشنبه) در جمع دانشجو معلمان لرستانی در مقبره شهدای گمنام لرستان با  اشاره به لزوم بصیرت افزایی آحاد جامعه  اظهار داشت: افرادی که به امام حسین (ع) کمک نکردند، سپس متوجه اشتباه خود شدند، دیگر  آن بصیرت فایده  نداشت، چرا که باید حرکت به لحظه باشد.

وی خطاب به دانشجو معلمان حاضر در  یادمان شهدای گمنام، گفت: شما امروز توفیق داشتید بر تربت شهدایی حاضر شوید که برای عزت ایران اسلامی تلاش کردند.

 مدیرکل جفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه شهدا بدون هیچ چشم‌داشتی ایثار را ترسیم کردند، افزود: بالاترین رده ایثارگری این است که این شهدا جان خود را کف دست گذاشتند و تقدیم ایران اسلامی کردند.

رشیدی با اشاره به اینکه میانگین سنی شهدای گمنام بین ۱۸ تا ۲۱ سال است و فراوانی آنها تا ۲۵ سال است، بیان کرد: خانواده آنها آرزو‌ها برای فرزندان خود داشتند، اما برای اعتلای نظام این مسیر را انتخاب کردند، برای یک مادر خیلی سخت است که ساک فرزندش را ببندد و او را به راهی بفرستد که بازگشتی در آن نیست، معامله با خدا همین است کسانی که با خدا معامله می‌کنند، چرتکه ننداختند و محاسبه ندارند و نداشتند.

وی با اشاره به اینکه شهدا سند‌های افتخار این کشورند،  تصریح کرد: اگر امروز اقتداری در نظام است مرهون خون شهدا و تلاش‌های ایثارگران، آزادگان، خانواده شهدا و ایثارگران است، اگر امروز در دنیا در مقابل استکبار قد علم کردیم به برکت خون شهداست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: ۱۷۵۰ وصیتنامه شهید را آنالیز کردیم که در بیشتر وصایای شهدا نکات کلیدی مانند ولایت‌مداری، احترام به والدین، حجاب و عفاف و پایداری و استقامت در راه اسلام دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه هر کسی در این راه قدم بگذارد، باید سختی بکشد، مانند اینکه  هنوز فرزندی متولد نشده و پدر را ندیده باید بدون محبت پدری بزرگ شود، مادری که چند فرزند را در غیاب همسر بزرگ کند و تحویل جامعه دهد، باید به میان خانواده شهدا برویم که چه مشکلات و زحماتی کشیدند تا به اینجا رسیدند؛ ولی هیچ‌گاه لب به گلایه باز نکردند و فقط صبر و ایثار نشان دادند.

رشیدی با اشاره به اینکه لازم است پیام شهدا را به نسل بعدی برسانیم تا انقطاع نسلی به وجود نیاید، ادامه داد: جامعه اسلامی در کمال قدرت پا برجاست و امیدواریم بتوانیم این کاری را که شهدا انجام دادند به نسل آینده منتقل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار