معرفی کتاب؛

جلال‌آباد؛ عاشقانه‌ای از خاطرات شهید مدافع حرم

کتاب «جلال آباد» عاشقانه‌ای از خاطرات جهادگر پاسدار شهید مدافع حرم محمد جلال ملک محمدی از شهدای مدافع حرم است که به قلم فاطمه ولی نژاد به نگارش در آمده و توسط انتشارات صریر روانه بازار نشر شده است. 
کد خبر: ۶۷۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸ - 09July 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس،  کتاب «جلال آباد» عاشقانه‌ای از خاطرات جهادگر پاسدار شهید مدافع حرم محمد جلال ملک محمدی از شهدا مدافع حرم است که به قلم فاطمه ولی نژاد به نگارش در آمده و توسط انتشارات صریر روانه بازار نشر شده است. 

در بخشی از این کتاب آمده است:
برای رفتن به پای دلم افتاده و من برای ماندنش با زمین‌وزمان می‌جنگیدم. نگاهش دنبال گمشده‌ای دور صورتم می‌چرخید و از لحنش حسرت می‌چکید: «میشه دیگه نگی راضی نیستی؟» 

انگار حرفی روی سینه‌اش سنگینی می‌کرد که دلش آتش گرفت و خاکستر نفس‌های سوخته اش گوشم را پُر کرد: «می‌بینی چند ساله این سفرة روضه پهن شده؟ هر کی اومد روزی اش رو از این سفره گرفت و رفت... من داره سرم بی­ کلاه می­مونه. اگه الان از این سفره روزی نبرم دیگه هیچ‌وقت نمی­تونم؛ پس بذار برم!» 

جلال‌آباد؛ عاشقانه‌ای از خاطرات شهید مدافع حرم

مگر می­شد این حرف­‌ها را از زبان عزیزترینم بشنوم و تا مغز استخوانم آتش نگیرد؟

بین جمعیتی که وحشت‌زده از هر سو فرار می‌کردند، دنبال جلال می‌دویدم و هنوز نمی‌دانستم چه خبر شده است. 

اگر مرگ نزد حضرت زینب (س) نصیبم می‌شد و در این حرم شهید می‌شدم، منتهای خوشبختی بود؛ اما تهِ دلم حس تلخی بود که با خانواده خداحافظی نکرده‌ام و در همین حال خراب، دیدم گنبد حرم را با خمپاره کوبیده‌اند که نگاهم از نفس افتاد.

گنبد در خاک‌ودود پنهان شده و صحن حرم از هیاهوی مردم وحشت‌زده، صحنه قیامت شده بود.

از کودکی حتی نوشته‌ای که نام حضرت در آن بود، برای ما محترم بود و حالا می‌دیدم حرمت حرمش را چطور هتک کرده‌اند که تیغ غصه همه رگ‌های قلبم را از هم شکافت.کودکان شام هم مردی برای خود شدند
دیگر، اما سنگ نه، خمپاره سویت می‌زنند... 

 شهید محمد جلال ملک محمدی از جهادگران عرصه سازندگی در مناطق محروم بود که چندی پیش در جریان آزادسازی موصل مجروح شده و به خاطر آسیب‌های فراوان مجروحیت در بیمارستان بستری بود که نهایتا در ۱۳ تیرماه ۱۳۹۶ به کاروان شهدای مدافع حرم ملحق شد.

برای خرید کتاب به اینجا مراجعه کنید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار