باحضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد

جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صبح امروز باحضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ - 26January 2016

جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صبح امروز باحضور حجت الاسلام و المسلمین "محمدعلی شهیدی محلاتی" رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

شهیدی در این جلسه اظهار داشت: باتوجه به اینکه در آستانه دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی قرار داریم، تمام دستگاهها و نهادهای اجرایی باید تلاش داشته باشند تا مراسمهای این دهه به نحو مطلوب برگزار شود.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب 3 گروه شکل گرفتند. گروه اول کسانی بودند که با امام و انقلاب دست بیعت دادند و در صحنه ایستادند و فداکاری کردند و تا مرز شهادت پیش رفتند. دسته دوم از روز پیروزی انقلاب پرچم مخالفت با راه امام و انقلاب را بلند کردند. دسته سوم نیز دستهای بودند که به صورت ظاهری با مردم و انقلاب بیعت کردند.

دبیر شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جنگی نابرابر به ما تحمیل شد که شرق و غرب در یک طرف و ایران در طرفی دیگر قرار داشت. ما 8 سال دفاع کردیم و 200 هزار شهید و 500 هزار جانباز تقدیم اسلام کردیم. صدام وعده داده بود یک هفتهای در تهران است اما جوری شد که برای آتش بس التماس میکرد.

وی عامل پیروزی در دفاع مقدس را سه عامل دانست و اظهار داشت: عامل اصلی امام بود که پیامبرگونه رهبری کرد. عامل دوم وحدت مردم و عامل سوم عقیده مردم بود که تا به امروز این اعتقاد پابرجا است.

حجت الاسلام شهیدی خاطرنشان کرد: مردم با اعتقاد در صحنه دفاع حضور یافتند و همین فرهنگ ایثار و شهادت است که امروزه ما را گرد هم جمع کرده تا سعی کنیم حافظ این فرهنگ باشیم. امروز اسرائیل بررسی میکند که واژه شهادت و جهاد در میان شیعیان چه معنی دارد. ما باید به دستور مقام معظم رهبری عمل کرده و حافظ این فرهنگ باشیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص این جلسه گفت: امروز دومین جلسه شورا تشکیل شد و ما باید برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به گونهای برنامه ریزی کنیم که هر کدام از شما اعضا که در سازمان خود مشغول به فعالیت هستید اگر فکری و نظری در پیشبرد اهداف به ذهنتان خطور کرد همان لحظه اعلام کنید تا ما گامهای موثری برداریم.

لازم به ذکر است، پیش از آغاز این جلسه از شماره جدید فصلنامه مطالعاتی و تخصصی فرهنگ ایثار و شهادت توسط حجت الاسلام شهیدی رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار