فرمانده قرارگاه اربعین فراجا خبر داد؛

کاهش زمان کنترل گذرنامه با راه‌اندازی «سامانه سجاد»

سردار شرفی گفت: با راه‌اندازی سامانه سجاد در سه مرز خسروی، چذابه و شلمچه همانطور که قول داده بودیم زیر چهار ثانیه کنترل گذرنامه انجام خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۰ - 10July 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سردار «محمد شرفی» فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با بیان اینکه چهار موضوع محوری برای اربعین حسینی در دستور کار پلیس قرار دارد، اظهار داشت: اولین ماموریت پلیس تامین امنیت زائرین از عمق کشور تا پایانه‌های مرزی است که این موضوع بر عهده انتظامی و مرزبانی است.

کاهش زمان کنترل گذرنامه با راه‌اندازی «سامانه سجاد»

سردار شرفی در خصوص تمهیدات ترافیکی گفت: بسترها برای تردد زائرین آماده است و اقدامات برای پیشگیری از وفوع حوادث و حضور به موقع در صحنه‌ها و حوادث غیر مترقبه در حال برنامه‌ریزی است.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با تاکید بر اینکه سه نوع سند مسافرتی برای زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شده است، اقزود: سند اول گذرنامه ملی و رسمی جمهوری اسلامی ایران است و زائران طبق روال می‌توان درخواست دهند؛ همچنین اگر گذرنامه شش ماه اعتبار داشته باشد زائرین می‌توانند در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از سندهای مسافرتی که برای اربعین حسینی طراحی شده گذرنامه‌ها زیارتی است، خاطرنشان کرد: گذرنامه زیارتی مختص این ایام است و این موضوع توافقات با کشور عراق صورت گرفته و زیر ساخت‌های آن تکمیل شده است؛ با خریداری تجهیزات در در این زمینه‌ها ظرفیت‌های ما افزایش پیدا کرده و روزانه چاپ  50 هزار سند مسافرتی به ظرفیت ما اضافه شده است.

سردار شرفی با بیان اینکه زائران برای درخواست گذرنامه زیارتی نیاز به حضور در دفاتر نیست و می‌توانند به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت کنند، اظهار داشت: دیگر سند مسافرتی «سند خادم» است که مختص زائران اتباع مقیم ایران است که می‌توانند با مراجعه به دفاتر کفایت درخواست خود را بدهند؛ ورود و خروج اتباع فقط از مرز چزابه امکان پذیر است.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا تسهیل در تردد زائران را از دیگر محورها دانست گفت: با راه‌اندازی سامانه سجاد در سه مرز خسروی، چذابه و شلمچه همانطور که قول داده بودیم زیر چهار ثانیه کنترل گذرنامه انجام خواهد شد.

انتها پیام/ 241

 

نظر شما
پربیننده ها