تکمیل موزه دفاع‌مقدس استان مرکزی نیازمند همدلی استانی و ملی

جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع‌مقدس استان مرکزی با موضوع تکمیل موزه دفاع مقدس و یادمان‌ها برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲ - 09July 2024

تکمیل موزه دفاع‌مقدس استان مرکزی نیازمند همدلی استانی و ملیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، امروز عصر (سه‌شنبه) جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با حضور مهندس هوشنگ بازوند مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مخلص الائمه استاندار مرکزی، سرهنگ طباخی معاون امور موزه‌ها و یادمانهای بنیاد حفظ آثار و تنی چند از مدیران استانی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی برگزار شد.

در این جلسه که به منظور بررسی وضعیت موزه دفاع مقدس استان مرکزی و یادمانهای شهدا برگزار گردید، بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع صورت گرفت.

 در این جلسه داود قربانی، رئیس شورای اسلامی شهر اراک در خصوص ساخت دیوار پیرامونی و ساخت فضای تفریحی یادمان نورالشهدا و انجام پروژه تله کابین، تله میکس و...توضیحاتی ارائه و عقد قرارداد و انجام پروژه را در حال پیگیری و اجرا اعلام کردند.

 مهندس بازوند با اشاره به همدلی استانی و ملی جهت ساخت موزه‌ها، چگونگی جذب اعتبار از اعتبارات ملی و استانی را توضیح و ارائه راهکار نمودند. ایشان متذکر شدند که ساخت موزه‌ها نیازمند همه دستگاههاست.

 دکتر مخلص الائمه، استاندار مرکزی نیز طی توضیحاتی در خصوص سوابق و مصوبات قبلی شورا، موارد جذب اعتبار را بررسی و اعلام نظر نمودند تا موزه دفاع مقدس استان مرکزی بتواند مراحل تکمیلی خود را هر چه سریعتر به پایان برساند. همچنین وی یادآور شد که دولت سیزدهم در این مدت 3 سال، در ساخت و تکمیل موزه و یادمان‌ها تا حد توان کمک نموده و کارهای بسیاری هم انجام شده است.

 شایان ذکر است که در حال حاضر ساختمان گالری در حال تکمیل و دیوار پیرامونی نیز توسط شهرداری اراک در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها