کارگردان مستند «روضه‌ای برای دفاع» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

روایت شهادت ۱۸ بانوی شهید در روضه ایام فاطمیه

میری گفت: مستند «روضه‌ای برای دفاع» روایت شهادت گروهی از بانوان در روضه‌‌ی ایام فاطمیه در شهر قم است.
کد خبر: ۶۷۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷ - 10July 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، مستند «روضه‌ای برای دفاع» به کارگردانی زهرا میری از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است و به اولین بمباران جنگ تحمیلی در شهر قم می‌پردازد که منجر به شهادت گروهی از مردم شد.

زهرا میری کارگردان مستند «روضه‌ای برای دفاع» درباره پرداختن به چنین موضوعی اظهار داشت: یکی از علاقه‌های همیشگی من کار در حوزه دفاع مقدس است. وقتی از موضوع مطلع شدم، به جستجو و تحقیق درباره آن پرداختم. در لا به لای تحقیق‌هایی که انجام دادم با چند عکس و اسامی از خانم‌هایی که در آن روضه خانگی بودند و به شهادت رسیدند، مواجه شدم.

مستند «روضه‌ای برای دفاع» روایت شهادت ۱۸ نفر در روضه حضرت‌زهرا (س)

وی ادامه داد: برخی از این خانم‌ها از شهر‌های دیگر برای زیارت و حضور در روضه ایام فاطمیه به قم آمده بودند و به نوعی مهمان بودند. «روضه‌ای برای دفاع» درباره خانواده و مردمی است که اصلا درگیر جنگ نبودند اما مانند بسیاری دیگر از مردمانی که در جریان جنگ نبودند و آسیب دیده‌اند.

میری در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: هرچه جلوتر رفتم دیدم کاملا این اتفاق فاطمی بوده است. این بمباران در روضه ایام فاطمیه اتفاق افتاد. درست یاد زمانی افتادم که بعد از وفات پیامبر (ص) عده‌ای به خانه حضرت زهرا (س) هجوم بردند و خانه را آتش زدند. تعداد شهیدان این بمباران هم ۱۸ نفر بودند که اسامی اکثر این بزرگواران هم از نام و القاب حضرت زهرا (س) بود.

 

مستند «روضه‌ای برای دفاع» روایت شهادت ۱۸ نفر در روضه حضرت‌زهرا (س) زهرا میری در پایان ضمن اشاره به این نکته که «روضه‌ای برای دفاع» آرشیوی است و صرفا با عکس ساخته می‌شود، گفت: این مستند آرشیوی است و با استفاده از عکس‌هایی که وجود داشته است، تولید می‌شود. در حال حاضر مشغول انجام اصلاحاتی هستم که به آن وارد شده است و تلاش می‌کنیم تا «روضه‌ای برای دفاع» را به جشنواره «سینماحقیقت» امسال برسانیم. علاوه بر این کم و بیش مشغول پروژه دیگری هم هستم که فضای آن مربوط به قبل از انقلاب تا انقلاب و مردم شناسی است.

«روضه‌ای برای دفاع» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار