نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری:

قیام عاشورا و مکتب امام حسین (ع) مصداق بارز جهاد تبیین است

آیت الله طاهری گفت: قیام عاشورا و مکتب امام حسین (ع) مصداق بارز و گنجینه عملی جهاد تبیین بود.
کد خبر: ۶۷۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴ - 10July 2024

قیام عاشورا و مکتب امام حسین مصداق بارز و گنجینه عملی جهاد تبیین بود

آیت‌الله «سیدمحسن طاهری» نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در گلستان، با گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و با اشاره به ایثار و فداکاری امام حسین (ع) در دفاع از حق و تبیین و روشنگری حقایق و معارف دین در طول سفر کربلا، اظهار داشت: قیام عاشورا و مکتب آن حضرت مصداق بارز و گنجینه عملی جهاد تبیین بود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هدف اصلی انسانها رسیدن به قرب الهی است، ابراز کرد: هر کاری که انجام می‌دهیم باید به نیت قرب الهی صورت گیرد اگر اینگونه نباشد عبادت نیست.

وی با بیان اینکه زندگی دنیوی سراسر آزمایش و امتحان است، تصریح کرد: علت آنکه انسان دائما در حال آزمایش است به آن دلیل است که این امتحانات یک ارتباط تام با هدف از آفرینش ما دارد.

طاهری خاطرنشان کرد: عملی نزد خداوند مقبول است که مصداقش عبادت باشد و عبادت بدون تقرب امکان‌پذیر نیست.

این مسئول، امام حسین (ع) را کشتی نجات خواند و افزود: عشق به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مسیر راه درست را به ما نشان می‌دهد و ایشان مصباح الهدی و سفینه النجاة هستند.

آیت الله طاهری ادامه داد: اگر تاریخ را مرور کنید همین طور در هر جایی و به هر مناسبتی آن حضرت مسائل را تبیین کرده و جلوی توطئه دشمن را گرفته اند، دشمنی که سعی داشت قیام امام حسین (ع) را یک حرکت خانوادگی، قبیله ای و شخصی جلوه دهد و بگوید این قیام بر علیه حکومت مشروع می باشد و کاری خلاف است اما آن حضرت با تبیین و روشنگری قدم به قدم با استناد به آیات قرآن کریم شبهات را پاسخ می دهد و اوضاع روز و سنت پیامبر اکرم (ص) را تحلیل می کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قیام امام حسین «ع» مصداق جهادتبیین است، ابراز داشت: قیام امام حسین (ع) مصداق جهادتبیین است نه تنها خطبه‌های سیدالشهدا «ع»، نه تنها خطبه‌های حضرت زینب «س» نه تنها خطبه‌های امام زین‌العابدین (ع) بلکه قیام کربلا قبل از اینکه یک جهاد نظامی باشد یک جهاد تبیین است.

وی حر را یک الگوی بزرگ برای توبه برشمرد و عنوان کرد: همه ما باید اهل توبه باشیم در قرآن کریم توبه به اشکال مختلفی بیان شده است کسانی که آیات الهی را کتمان می‌کردند مشمول لعنت الهی می‌شدند مگر آنکه اقدام به توبه، اصلاح و تبیین می‌شدند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها