مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

رونق‌بخشی به یادمان‌های شهدای گمنام؛ وحدت ملی را تقویت می‌کند

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: شهدا نقطه جمع هستند و باید تجمع و تمرکز در یادمان‌های شهدای گمنام صورت گیرد تا با رونق‌بخشی به این نقاط یادمانی، اتحاد و انسجام عمومی تقویت شود.
کد خبر: ۶۷۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵ - 10July 2024

رونق‌بخشی به یادمان‌های شهدای گمنام؛ وحدت ملی را تقویت می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در آیین بهره‌برداری از یادمان شهدای گمنام طرقبه که امروز (چهارشنبه) با حضور مسئولین محلی، خانواده شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد، اظهار داشت: هر خدمتی که نسبت به شهید صورت بگیرد برکات آن را در عمر و مسئولیت متولیان امر می‌توان یافت.

وی افزود: شهدا همه عزیز، صاحب کرم، اهل عنایت و محبت هستند، اما شهدای گمنام در جایگاه بالاتری قرار دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی در ۱۴۰ نقطه میزبان شهدای گمنام است، ادامه داد: در همه این نقاط پس از آرام گرفتن پیکر مطهر شهدا، حس و حال خاصی بین مردم و شهدای گمنام ایجاد می‌شود و این یادمان‌ها را به کانون انس و الفت و برآورده شدن حاجات تبدیل می‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهدا مایه برکت و کانون محبت هستند؛ بر همین اساس باید قدردان مجاهدت‌های آنها باشیم و در مسیری که آنها پیش روی ما قرار دادند حرکت کنیم.

سردار یوسفعلی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای احداث یادمان شهدای گمنام طرقبه، بیان داشت: احداث یادمان و ایجاد زیرساخت مناسب برای حضور مومنین کار مهم و ضروری بوده که تحقق پیدا کرده است، اما این اقدام در مقایسه با تلاش‌هایی که از این پس باید انجام بگیرد بسیار اندک است.

وی خاطرنشان کرد: از این به بعد بیشتر توجهات به تلاش‌های موثری برمی‌گردد که باید در راستای تکریم و تجلیل شهدا صورت گیرد و این نقطه را به یک کانون اثرگذار تبدیل کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: شهدا به عنوان امامزادگان عشق می‌توانند کانون حضور مشتاقان و دلدادگان باشند که در این راستا باید با هدایت مسئولین محلی، هیئت امنای شهدای گمنام فعال شود تا با برگزاری مستمر جلسات و پیگیری مصوبات به این یادمان رونق بخشیده شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه توجه به یادمان‌های شهدای گمنام مسئولیتی است که متوجه آحاد جامعه است، اما تصمیم‌گیرنده هیئت امنای شهدای گمنام هستند، ابراز داشت: شهدا نقطه جمع هستند و باید تجمع و تمرکز در یادمان‌های شهدای گمنام صورت گیرد تا با رونق‌بخشی به این نقاط یادمانی، اتحاد و انسجام عمومی تقویت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار