در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: نهضت حسینی در بستر زمان تداوم دارد/ مبانی انقلاب اسلامی هرگز تغییر نخواهند کرد

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: اتصال مکتب سیدالشهداء علیه‌السلام به نهضت امام روح الله و در ادامه به حرکت جبهه نستوه، مقاوم و پرتلاش مقاومت در سراسر جهان اسلام برقرار است.
کد خبر: ۶۷۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳ - 11July 2024

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: نهضت حسینی در بستر زمان تداوم دارد/ مبانی انقلاب اسلامی هرگز تغییر نخواهند کردسردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان رضوی با تطبیق شعار‌ها و باور‌های سیدالشهداء علیه‌السلام با شعار‌های امروز جامعه به تبیین جلوه‌گری مفاهیم آنها در رفتار سربازان ولایت پرداخت و اظهار داشت: «هیهات من الذله» یکی از این شعار‌های فراگیر است که همه به آن پایبند به آن هستیم. بر اساس این شعار حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام هرگز حاضر نشدند با ظلم و ظالم هم‌عصر خود بیعت کنند.

وی افزود: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شعار «هیهات من الذله» مبنای عمل بوده است. امام خمینی (ره) در بیانات خود مکرر به این مهم تاکید داشتند ما پیرو مکتبی هستیم که از بیعت با ظالمین بر حذر داشته شده‌ایم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه ایستادگی در برابر ظلم در سیره عملی سیدالشهداء علیه‌السلام جلوه قطعی داشت و در دوره کنونی جریان دارد، ادامه داد: در سیره عملی رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سال‌های متمادی رهبری ایشان این موضوع در تمام لحظات جریان داشته است.

این مقام مسئول گفت: در طول حیات انقلاب اسلامی جریانی در داخل کشور تمایل به سازش دارد که گاهی از طریق جلب افکار عمومی برخی با این جریان همصدا می‌شوند، اما مبانی حرکتی انقلاب اسلامی هرگز تغییر نخواهد کرد و قاطبه رزمندگان دفاع مقدس و مقاومت، شهدا و ایثارگران قائل به نظریه مبارزه با ظلم و کوتاه نیامدن در برابر ظالم هستند.

سردار یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: شعار «هیهات من الذله» به‌عنوان مهمترین اصل قیام سید و سالار شهیدان در بستر زمان امتداد دارد. این شعار کلیدی علاوه بر اینکه در داخل کشور طرفدارانی ثابت قدم دارد امروز با صدور آن، در سایر کشور‌ها حتی کشور‌های اروپایی و آمریکایی طرفدارانی پیدا کرده است.

وی بیان داشت: این شعار در کشور‌های اسلامی تکثیر شده و امروز جبهه مقاومت به‌عنوان هویت کارآمد و اثرگذار در مبارزه با ظلم و مقابله با ظالم خود را تثبیت کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند نهضت ما حسینی است. این فرمایش امام راحل ریشه در عاشورا و کربلا دارد و جزو شعائر ماست. همچنین «سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» بیانگر دوستی و محبت نسبت به محبین اهل‌بیت و برائت‌جستن از ظالمین بوده و جزو شعائر رهروان حسینی است که امتداد زمانی آن تا قیامت ادامه دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: اتصال مکتب سیدالشهداء علیه‌السلام به نهضت امام روح الله و در ادامه به حرکت جبهه نستوه، مقاوم و پرتلاش مقاومت در سراسر جهان اسلام برقرار است.

سردار یوسفعلی‌زاده افزود: روزی در ایران سر دادن شعار مرگ بر آمریکا جزو ممنوعات بود، اما امروز به برکت جمهوری اسلامی این شعار جزو واضحات است و حتی در اعماق کشور‌های تحت نفوذ و سلطه دشمن این شعار سر داده می‌شود.

وی گفت: باور عمیق به مبانی و آموزه‌های دینی و نشر آنها یکی از مبانی مکتب سیدالشهداء علیه‌السلام است. آن حضرت هشدار می‌دهند که مگر نمی‌بینید سنت‌ها رعایت نمی‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: امام حسین علیه‌السلام با شعار عمل به سیره جد و پدرم و تداوم حرکت آنها، پرچم امر به معروف و نهی از منکر را سر دست می‌گیرند. امر به معروف و نهی از منکر، رشد فضائل اخلاقی و مقابله با رذائل اخلاقی، گسترش معنویت و ارزش‌های دینی در مکتب سیدالشهداء علیه‌السلام جریان دارد و این باور تا انقلاب اسلامی گسترش پیدا کرده است.

این مقام مسئول ابراز داشت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی با ضد ارزش‌ها کنار نیامده و نمی‌آیند، سربازان ولایت هم اینگونه هستند. رهروان امامین انقلاب اسلامی در دل نسبت به ضد ارزش‌ها برائت عمیق دارند گرچه مصالح جامعه اسلامی گاهی اقتضا می‌کند که با تساهل برخورد شود، اما برای مبانی دینی و ارزش‌ها به‌عنوان اصول غیرقابل انکار و غیر قابل خدشه مبارزه می‌شود؛ بر همین اساس با کسانی که به دنبال قبح‌شکنی هستند برخورد خواهد شد.

سردار یوسفعلی‌زاده یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی که برآمده از جهاد، ایثار و ازخودگذشتگی‌ها است در برابر منکرات کوتاه نمی‌آید و مدافعان حریم ولایت در برابر کجروی‌ها می‌ایستند و اجازه بدعت و خرافات هم به کسی نمی‌دهند.

وی ابراز داشت: مکتب سیدالشهداء علیه‌السلام این حقیقت را به ما یادآور می‌شود که در برابر منکرات نباید بی‌تفاوت بود و باید دائماً پرچم دین، ارزش‌های دینی، معنویت و آرمان‌های ارزشمند انقلابی را سر دست داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تاکید بر اینکه جاودانگی انقلاب اسلامی از برکات تاسی به امام حسین علیه‌السلام است، خاطرنشان کرد: رهروی اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام با پیروزی انقلاب اسلامی جلوه، نمود و گسترش پیدا کرد. امروز در جمهوری اسلامی شاهد حضور هزارهزاران مصداق تا بن‌دندان معتقد به مکتب حسینی هستیم چه آنهایی که به شهادت رسیدند و چه آنهایی که بدون پشیمانی از عملکرد خود در وسط میدان آماده و منتظر هستند.

این مقام مسئول تاکید کرد: در جهان میلیون‌ها انسان بابصیرت و به پاخواسته، مکتب حسینی را انتخاب کردند؛ بر همین اساس حسینیان عالم گسترش پیدا کرده‌اند و نهضت عاشورا در بستر زمان امتداد دارد.

سردار یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: ماموریت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بسط و امتداد مکتب سیدالشهداء علیه‌السلام و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت که حرکتی زینبی به شمار می‌رود، است. در کاروان عاشورا، امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت زینب (س) حضور داشتند، اما بعد از واقعه عاشورا که عده‌ای جان و سر باخته‌اند، عده‌ای همچون امام سجاد (ع)، حضرت زینب (س) و قافله اسرا پرچمدار شدند و حرکت عاشورایی سید و سالار شهیدان را امتداد دادند.

وی ادامه داد: سبک زندگی و وصایای شهدا پیش روی ماست و راه را به ما نشان می‌دهد و اینکه باید چگونه عمل کنیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: شهدا به تکلیف خود عمل کردند، ما باید زینبی کار کنیم و در رهروی راه شهدا کوشا باشیم. نباید بگذاریم دنیاطلبی، قدرت‌طلبی و هوس‌های شخصی جایگزین تکلیف مهمی که بر دوش داریم، شود. برای انجام تکالیف دینی و انقلابی خود باید سر از پا نشناسیم و حتماً قیام و اقدام داشته باشیم.

گفت‌وگو: محمدرضا حقدادیان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها