مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

اثبات پویایی اندیشه انقلاب اسلامی توسط مدافعان حرم/ نویسندگان برای تبیین مقاومت و شهادت قیام و اقدام کنند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: مدافعان حرم در رزم بی‌امان خود اثبات کردند که انقلاب اسلامی به‌عنوان جریانی مبارک توقف‌ناپذیر است و انقلابی‌گری تنها به داخل مرزهای ایران اسلامی محدود نیست و در آمریکا و اروپا هم طرفداران بی‌شماری دارد.
کد خبر: ۶۸۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴ - 27July 2024

«مقاومت» منطق شهیدان بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مراسم رونمایی از کتاب «شیشه عطر» زندگینامه شهید «رضا اسماعیلی» اولین ذبیح فاطمیون که امروز در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: با شنیدن سخنان شهیدان و خانواده‌ معظم آنان جامعه به صلاح و رستگاری رهنمون می‌شود و اگر این موضوع مورد توجه قرار نگیرد جامعه دچار انحراف خواهد شد.

وی افزود: رسالت نویسندگان و هنرمندان تبیین سخنان و توصیه‌های شهدا و خانواده‌ شهیدان و همچنین راه نورانی جهاد، مقاومت و شهادت است که برای تحقق این مهم باید قیام و اقدام کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه، برگزاری مراسم رونمایی از کتاب شیشه عطر را گامی در جهت آشنایی با شهدا دانست و بر تداوم این حرکت‌ها تأکید کرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت، گفت: شهدای مدافع حرم نمایش نمادینی در دفاع از حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام ارائه کردند که بیانگر این حقیقت بود که ارزش‌های اسلامی و دینی، مشی و مرام مسلمانان است و قتل مردم بی‌گناه که تعداد زیادی از آنان زنان و کودکان هستند اصل شر است و دفاع از مظلومین اصل خیر است.

سردار یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: شهدای مدافع حرم در قحطی فریاد، پرچمدار حق شدند. ما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که جمهوری اسلامی دست حمایت خود را بر سر همه مدافعان حریم، حرم و حرمت‌های دینی و ارزشی دارد.

وی ادامه داد: امروز جوانان جهان جذب شعائر، ارزش‌ها و حرکت انقلاب اسلامی شدند و جبهه گسترده و نورانی مقاومت را فارغ از گرایش، فرهنگ‌ و قومیت‌ تشکیل داده و آن را روزبه‌روز تقویت می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: مدافعان حرم این حقیقت را اثبات کردند که انقلاب اسلامی محدود به ایران و شیعه نیست و همچون قیام سیدالشهدا علیه‌السلام مربوط به همه آزادگان عالم است.

این مقام مسئول تاکید کرد: نظام سلطه تمام جبهه کفر را بسیج کرده بود تا با ساقط کردن نظام سیاسی سوریه و حاکم کردن گروهی فاسد، چهره‌ای خشن از اسلام به دنیا ارائه کنند اما شهدا و رزمندگان مدافعان حرم با ایستادگی و مقاومت خود این توطئه‌ دشمن را نقش بر آب کردند و خطر بزرگی را از سر تمدن نوین اسلامی رفع کردند.

سردار یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: با شکل‌گیری جبهه مقاومت و جانفشانی مدافعان حرم، طرفداران انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت در سراسر دنیا خود را یافتند و در زمان قحطی فریاد، فریادگر ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) شدند و ثابت کردند در قرن ۲۰ خون بر شمشیر پیروز است.

وی خاطرنشان کرد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون جریانی مدعی بوده و هست که دوران انقلابی‌گری به پایان رسیده است اما مدافعان حرم اثبات کردند که انقلاب اسلامی به‌عنوان جریانی مبارک توقف‌ناپذیر است و انقلابی‌گری تنها به داخل مرزهای ایران اسلامی محدود نیست و در آمریکا و اروپا هم طرفداران بی‌شماری دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: هریک از شهدای مدافع حرم الگوی تمام عیاری هستند که فتحی عظیم و رویدادی بزرگ را به نفع اسلام و مسلمین رقم زدند.

این مقام مسئول با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای تألیف کتاب شیشه عطر گفت: برای ما که با مشی و مرام رزمندگان آشنا هستیم هر برگ از این کتاب درس‌آموز است؛ بر همین اساس باید شنونده شد و به سخنان شهدا گوش فرا داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار