جمیله علم‌الهدی:

عده‌ای به دنبال تخریب شهید رئیسی هستند

همسر شهید رئیسی گفت: برخی تلاش دارند شهید رئیسی را تخریب کنند، حاج آقا شهید شدند ولی هنوز هم قلم اشتباه وجود دارد.
کد خبر: ۶۷۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱ - 10July 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، مراسم روضه فرهنگ، هنر و رسانه در رثای اهل بیت(ع) و به‌یاد شهید جمهور، با حضور «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «یاسر احمدوند» معاون فرهنگی، «محمود سالاری» معاون هنری، «محمد خزاعی» رئیس سازمان سینمایی، «محمد هاشمی» معاون حقوقی، «محمد خراسانی‌زاده» مدیر هنرهای تجسمی، صبح امروز (چهارشنبه) در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی اظهار داشت: این جلسه به یاد شهید رییسی برپا شده است، انشاالله مقبول عنایت اباعبدالله قرار بگیرد و ثوابش هدیه‌ای به پیشگاه رئیس جمهور شهید باشد. شاید ما توانایی تقدیر از رئیس جمهور شهید را نداشته باشیم و این جلسه بضاعت‌مان بود که از زحماتش قدردانی کنیم.

همراهی و وحدت اصحاب فرهنگ، هنر رسانه در دوره دولت سیزدهم

بعد از آن احمد علوی (شاعر) پشت تریبون قرار گرفت و شعری که برای شهید جمهور خوانده بود، تکرار کرد:

تو را که با صفایی می‌شناسند ،شهیدان خدایی می‌شناسند
تو را در جاده خدمت به مردم، بهشتی و رجایی می‌شناسند

سپس بخشی از مستند مجتبی امینی با عنوان پرواز در مه پخش شد و محمد مخبر، محمدمهدی اسماعیلی، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی و همسر شهید رییسی از مجتبی امینی بخاطر ساخت مستند «پرواز در مه» تقدیر کردند.

سپس قاضی زاده هاشمی هم به جمع اضافه شد و از پوستر رییس جمهور شهید که با تکنیک خط نقاشی و اشعار شاعران آیینی کشور و کتب مرتبط با شهید جمهور به زبان های مختلف منتشر شده، رونمایی شد. 

در ادامه، با حضور مسئولان از خانواده شهید ابراهیم رییسی، ریحانه و هانیه سادات رییسی دختران شهید رییسی با تابلویی از صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع) تقدیر شد. 

در بخش دیگر این مراسم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهید رییسی در ملکوت اعلا بین بزرگان و صلحا قرار دارد ولی برای ما و علاقه‌مندانشان حسرت و اه و ناله باقی ماند، من احساساتم را در این جلسه نمی‌توانم ابراز کنم، بویژه از حضور فرزندان گرامی رییس جمهور شهید که در جلسه حاضر هستند، می‌خواهم تشکر کنم.

وی افزود: من از همه عزیزان حاضر در این مراسم تقدیر و تشکر می‌کنم، در پناه خداوند باشید.  اصحاب فرهنگ و هنر رسانه در همه رویدادها کنار ما بودند و حس اتحاد، وحدت و خویشاوندی بین ما به وجود آمد.

سپس کلیپی از روضه های شهید رئیسی پخش شد و حاج مرتضی طاهری برای مداحی روی سن تالار وحدت قرار گرفت. 

طاهری در صحبت هایی گفت: شب جمعه قبل افتخار داشتم بر مزار شهید رییسی مشهد باشم، عزت دست خداست و ایشان عزتشان تشییع جنازه بی سابقه شان بود،  یک عده در این مدت حرمت شکنی کردند اما عزت دست خداست. 

تشکر جمیله علم‌الهدی از رهبر معظم انقلاب اسلامی

جمیله علم الهدی مراتب تقدیر خود از رهبر معظم انقلاب اسلامی را ابراز داشت و گفت: از رهبر انقلاب تشکر می‌کنم ما قبل مسئولیت های قوه قضاییه و ریاست جمهوری مورد توجه بودیم ولی بعد از شهادت آیت الله رئیسی ایشان خیلی مراقب ما بود، من دنبال نوشته‌ای بودم که از ایشان تشکر کنم ما مکرر خدمت ایشان بودیم و‌ واقعا ایشان مثل ما عزادار بودند.   

همراهی و وحدت اصحاب فرهنگ، هنر رسانه در دوره دولت سیزدهم

وی گفت: یک صحنه عجیبی در ماجرای شهادت حاج آقا رییسی پیش آمد و آن هم اقبال مردم دنیا و سوگواری‌شان بود که صرفا سیاسی نبود. خانواده سید حسن نصرالله، خانواده شهدای مقاومت و دیگر شهدا همه پشتیبان ما بودند. حاج آقا شهید شدند ولی هنوز دشمنان هستند و هنوز هم قلم اشتباه و خطا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد:  طبق نظریه  شهید صدر بعضی چیزها سنت تغییر ناپذیر است. در سال ۶۱ هجری خواستند خیلی چیزها را پیاده کنند اما نشد و این در دوره دیگر ائمه هم رخ داد. برخی تلاش دارند شهید رئیسی را با چیزهایی خراب کنند که جزو افتخارات ماست. من در عرصه دیپلماسی خاطرم هست دیپلماسی ما گرفتار یک وضعیت سیاسی وابسته شده بودیم. در سایر عرصه‌ها هم تلاش زیادی شد که انشاءالله ثمراتش را دولت‌های بعدی می‌برند. آقایان زحمت‌ها را کشیدند دولت بعدی نیاز به زحمت بیشتری ندارد. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها