معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح:

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی حضور بسیار مؤثری در ترکیه داشت

سردار «عراقی‌زاده» گفت: در زلزله ترکیه، نخستین نیرویی که تجهیزات کامل خود را به سرعت در قالب یک بیمارستان صحرایی به کشور ترکیه انتقال داد، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.
کد خبر: ۶۷۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴ - 10July 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسن عراقی‌زاده» معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در نشست با هیئت رئیسه اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش ضمن مثبت دانستن اقدامات این مجموعه، اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش در طول یک دهه گذشته به هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه و بحرانی در کشور، حضور سریع، موثر و فعالی داشته است.

سردار عراقی‌زاده ادامه داد: امدادرسانی در زلزله کرمانشاه، سیل استان‌های گلستان، خوزستان و سیستان و همچنین ارائه خدمات امدادی و درمانی در حوزه مقابله با ویروس کرونا از جمله اقدامات مثبت و قابل توجه این مجموعه در شرایط اضطراری محسوب می‌شود.

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اجرای موفقیت‌آمیز مأموریت‌های برون‌مرزی، عنوان کرد: در زلزله ترکیه، نخستین نیرویی که تجهیزات کامل خود را به سرعت در قالب یک بیمارستان صحرایی به کشور ترکیه انتقال داد، نیروی زمینی ارتش بود.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش با بهره‌گیری از نیروهای توانمند و آموزش‌دیده و با استفاده از امکانات لجستیک و ترابری حضور بسیار مؤثر و موفقی در کشور ترکیه داشت که مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی نیز قرار گرفت.

سردار عراقی‌زاده با بیان اینکه مجموعه عملکرد اداره بهداشت و درمان نزاجا مملو از افتخارات و اقدامات ارزنده است، ادامه داد: نیروی زمینی بیشترین تعداد بیمارستان‌های نیروهای مسلح را در اختیار دارد که این ظرفیت بزرگ ضمن اینکه یک فرصت برای این نیرو محسوب می شود، از سوی دیگر بر انتظاراتی که نسبت به این نیرو وجود دارد، می‌افزاید.

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر محورهای چهارگانه این معاونت، گفت: رضایتمندی بیمار، انطباق خدمات درمانی با موازین شرعی، آمادگی جهت اجرای مأموریت و بهره‌وری، از جمله محورهای چهارگانه ستاد کل نیروهای مسلح در حوزه بهداشت و درمان است.

وی با تأکید بر لزوم و اهمیت تکریم بیمار در حوزه‌های درمانی، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های ما مکلف به ارائه خدمات امدادی مطابق با موازین شرعی هستند و در این رابطه باید الگویی برای دیگران باشند.

سردار عراقی‌زاده تفاوت بیمارستان‌های نظامی و غیرنظامی را در آمادگی برای اجرای مأموریت عنوان و تصریح کرد: کارکرد اصلی ما پشتیبانی رزمی است و در این رابطه باید همواره از آمادگی لازم جهت اجرای مأموریت در اقصی نقاط کشور برخوردار باشیم.

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به اهمیت بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌های درمانی نیروهای مسلح، گفت: بیمارستان‌های نزاجا، به‌ویژه طی ۲ سال گذشته، به لحاظ شاخص‌های بهره‌وری رشد قابل توجهی داشتند که این امر، قابل تقدیر و ارزشمند است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها