وزرای خارجه مصر و اردن:

کوچاندن فلسطینی‌ها خط قرمز ماست

«عبدالعاطی» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ایمن الصفدی»، همتای اردنی بر لزوم پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی جامعه جهانی تاکید کردند.
کد خبر: ۶۷۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷ - 10July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر از جامعه جهانی خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و برای توقف کشتار‌های بیشتر در نوار غزه اقدامی کند.

کوچاندن فلسطینی‌ها خط قرمز ماست

عبدالعاطی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ایمن الصفدی»، همتای اردنی خود گفت: تسلط اشغالگران بر گذرگاه رفح از سمت اراضی فلسطینی، آنها را (فلسطینی‌ها) در معرض فاجعه انسانی قرار داده است.

وی اظهار داشت: ما در این دیدار درباره خطرات تشدید تنش در غزه و احتمال کشاندن همه منطقه به جنگی فراگیر رایزنی کردیم.

وزیر امور خارجه اردن هم با بیان اینکه موضع امّان و قاهره درخصوص مساله فلسطین یکسان است، گفت: ما بر لزوم پایان دادن به تجاوزات علیه نوار غزه و فاجعه انسانی ناشی از آن اتفاق‌نظر داریم.

 وی گفت: اسرائیل طی ۲۷۸ روز حملات علیه نوار غزه مرتکب جنایات جنگی بی‌سابقه‌ای در تاریخ معاصر شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن اظهار داشت: اشغالگران آژانس آنروا را مورد هدف قرار می‌دهند و هیچ سازمان دیگری وجود ندارد که بتواند مسئولیت‌های این آژانس را انجام دهد.

وی گفت: بمباران روز گذشته اردوگاه آوارگان در خان‌یونس جنایت جنگی دیگری است که اشغالگران مرتکب شدند.

 الصفدی با تاکید بر لزوم اقدام جامعه جهانی در توقف این حملات، گفت: اشغالگران در تلاش هستند با حذف آژانس آنروا، مساله فلسطین و آوارگان را هم از میان بردارند.

وزیر امور خارجه اردن گفت: کوچاندن فلسطینی‌ها خط قرمز مصر و اردن است و ما به هیچ عنوان این موضوع را چه در داخل یا خارج اراضی فلسطینی نخواهیم پذیرفت.

وی در پایان گفت: ما مخالف رویکرد‌ها و برنامه‌های موسوم به «روز پس از جنگ در غزه» هستیم که این باریکه را بخشی از اراضی اشغالی فلسطین نمی‌دانند.

انتهای پیام/۹۵۵

برچسب ها: مصر ، اردن ، فلسطین ، نوار غزه ، رفح
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار