دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادبیات دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است

رضایی با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس به دیگر کشور‌ها صادر شده است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادبیات دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است
کد خبر: ۶۷۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵ - 11July 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «محسن رضایی» دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در یادواره خورشید دو کوهه و شهید «غلامرضا صالحی» که صبح امروز (پنجشنبه) در حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: در ۴۵ سال گذشته همیشه نام سپاه در ایران و جهان منعکس است و هیچ سالی نبوده که از سپاه سخنی نشده باشد.

محسن رضایی

رضایی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادبیات دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است، ادامه داد: روح امام راحل در دل جوانان انقلاب اسلامی تجلی پیدا کرد و یک انرژی عظیمی را به منثه ظهور رساند که تا به امروز همچنان موثر، تاثیر گذار و رو به گسترش است.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به آیه شریفه «أَلَم تَرَ کَیفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِی السَّماءِ» افزود: یکی از مصادیق این آیه شریفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. با مطالعه در مورد شکل گیری سپاه به موسسان آن از جمله حاج «احمد متوسلیان»، «حسن باقری»، «احمد کاظمی»، «مهدی باکری»، «غلامرضا صالحی» می‌رسیم که در ابتدای انقلاب جوانانی گمنام، ناشناخته و عمدتا زیر ۲۵ ساله بودند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این روز‌ها می‌بینید در مورد مشکلات کشور صحبت می‌شود و برخی از برنامه ها، برخی از تکنولوژی و برخی از سرمایه سخن می‌گویند، اما نباید از فرمولی که انقلاب را به این مرحله رسانده و آن اساس شکوفایی و سپاه ایران را فراموش کنیم.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به نقش موثر «محمد اسماعیل کوثری» در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: کمتر در مورد شهدای زنده‌ای همچون آقای کوثری کتاب نوشته شده است. آقای کوثری لشکر ۲۷ محمد رسول الله را پس از حاج احمد متوسلیان و شهیدان همت، دستواره و کریمی زنده کرد.

رضایی با بیان اینکه لشکر ۲۷ محمد رسول الله کارخانه انسان سازی بود، عنوان کرد: احساس مسئولیت در وجود رزمندگان در دوران دفاع مقدس موج می‌زد و من به وجود این عزیزان در نیرو غبطه می‌خوردم. رزمندگان در دوران دفاع مقدس از خلاقیت بالایی با ایمان و نورانیت برخوردار و اهل نوآوری بودند و این موجب سردرگمی دشمن بعثی شده بود.

وی در ادامه به ویژگی فرماندهان در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و افزود: مربی‌گری یکی از ویژگی‌های اصلی در بین فرماندهان بود و امروز جوانانی، چون باکری‌ها، همت‌ها و متوسلیان‌ها، کاظمی‌ها و خرازی‌ها در کشور هستند که باید محیط شکوفایی برای آنها فراهم شود؛ همچنین با تلاش این جوانان توانسته‌ایم دستاوردهای عظیمی در حوزه موشکی، پهپاد‌ی و ... دست پیدا کنیم.

رضایی با یادآوری روحیه و فرهنگ نقد، خلاقیت و نوآوری در میان فرماندهان دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس به‌ رغم وجود فضای نقد و تکثر آرا، ارزش‌های برادری و فداکاری، حافظ انسجام نیرو‌ها بود، اما امروز شاهد کمرنگ شدن این ارزش‌ها هستیم.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اضافه کرد: تکثر برای وحدت است و رقابت برای پیشرفت؛ نقد برای اصلاح است ولی شخص‌گرایی موجب تبدیل تکثر و رقابت به نزاع و در نهایت عقب‌ ماندگی کشور می‌شود.

وی با اشاره ترویج مکتب انقلاب و ارزش‌های اسلامی در بین کشور‌های محور مقاومت گفت: این ارزش‌ها را در یمن و لبنان به خوبی می‌بینیم. ارزش‌های دفاع مقدس به دیگر کشور‌ها صادر شده و این بالندگی و شکوفایی ادامه پیدا می‌کند. 

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار