مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان:

عاشورا، مظهر ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار بود

حجت الاسلام «حسینی دیباجی» گفت:امام حسین(ع) با قیام خود، به همه انسان‌ها درس شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم را آموخت. ما نیز باید با الگو برداری از این امام همام، در برابر ظلم و ستم استکبار جهانی بایستیم و از حقوق مظلومان دفاع کنیم.
کد خبر: ۶۷۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶ - 11July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «سید محسن حسینی دیباجی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان در جمع پایوران و سربازان در حسینیه شهدای گمنام سمنان با اشاره به واقعه عظیم عاشورا و رشادت‌ها و ایثارگری‌های امام حسین(ع) و یاران باوفایش، اظهار داشت: ماه محرم، ماه حزن و اندوه، اما در عین حال ماه درس‌ها و عبرت‌ها است. عاشورا، حماسه‌ای جاودان در تاریخ بشریت است که درس‌های بزرگی برای همه انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها دارد.

حجت‌الاسلام حسینی دیباجی با تأکید بر ولایت‌مداری اصحاب امام حسین(ع) به عنوان یکی از مهم‌ترین درس‌های عاشورا، گفت: اصحاب امام حسین(ع)، عاشقان حقیقی ولایت و امامت بودند که با جان و دل، مطیع اوامر الهی و رهبر خود بودند. آنها با فداکاری و جانفشانی خود، درس وفاداری به ولایت را به همه انسان‌ها آموختند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان سمنان در ادامه به ضرورت جهاد تبیین و روشنگری در خصوص ابعاد مختلف واقعه عاشورا اشاره و تصریح کرد: امروزه دشمنان اسلام و انقلاب با ترفندهای مختلف، سعی در تحریف واقعه عاشورا و کم‌رنگ کردن پیام‌های آن دارند. وظیفه ماست که با جهاد تبیین و روشنگری، ابعاد مختلف این واقعه عظیم را برای نسل جوان تبیین کنیم و آنها را با درس‌ها و عبرت‌های عاشورا آشنا نماییم.

وی با بیان اینکه عاشورا، مظهر ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار بود، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با قیام خود، به همه انسان‌ها درس شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم را آموخت. ما نیز باید با الگو برداری از این امام همام، در برابر ظلم و ستم استکبار جهانی بایستیم و از حقوق مظلومان دفاع کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی دیباجی در پایان با تأکید بر اهمیت استفاده از فرصت ماه محرم برای خودسازی و تهذیب نفس، افزود: ماه محرم، فرصتی مغتنم برای خودسازی و تهذیب نفس است؛ باید از این ماه عزیز نهایت استفاده را ببریم و با تأمل در فلسفه قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایش، مسیر زندگی خود را به سوی سعادت و رستگاری رهنمون سازیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار