معاون توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور خبر داد؛

راه اندازی سامانه مدیریت رصد و پایش سواحل کشور در بابلسر

«کریمی کیا» از راه اندازی سامانه مدیریت رصد و پایش سواحل کشور در بابلسر خبر داد و گفت: در این طرح نقاط پرخطر شناسایی، نقاط استقرار نجات غریق مشخص و با کاربری مدیریتی و کاربرد برای جامعه هدف اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۷۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹ - 11July 2024

راه اندازی سامانه مدیریت رصد و پایش سواحل کشور در بابلسربه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «محمدصادق کریمی کیا» معاون توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور عصر امروز در جلسه هماهنگی هوشمندسازی سواحل کشور که در بابلسر برگزار شد، اظهار داشت: با پیگیری و دستورات اکید رئیس جمهور شهید، ساماندهی سواحل شتاب گرفت و در دو سال اخیر ۶۰ درصد اعتبارات سواحل را به استان مازندران اختصاص دادیم.

کریمی کیا افزود: با برنامه ریزی‌ها و حمایت‌های صورت گرفته کاهش قابل توجهی در غریق سواحل دریای مازندران داشتیم.

معاون توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور تأکید کرد: سواحل مازندران موضوع ملی است و این استان را ملی می‌بینیم و در این راستا تسریع در پرداخت حقوق ناجیان در دولت سیزدهم کم سابقه بود.

وی با اشاره به اینکه سامانه مدیریت رصد و پایش سواحل کشور در بابلسر راه اندازی می‌شود، بیان کرد: در این طرح نقاط پرخطر شناسایی، نقاط استقرار نجات غریق مشخص و با کاربری مدیریتی و کاربرد برای جامعه هدف اجرا می‌شود.

کریمی کیا همچنین اذعان داشت: در سامانه مدیریتی جامع رصد و پایش سواحل، هفت استان به این سامانه وصل می‌شوند و تجارب مدیریتی بابلسر در این سامانه قابل انتقال به دیگر استان‌ها است.

«علی رجبی وندچالی» مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این نشست با اشاره به مشکلات طرح‌های دریا اظهار داشت: حمایت از نجات غریق موجب کاهش حادثه دیدگان در دریا می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تصریح کرد: همزمان با بروزرسانی نرم افزار‌ها باید در منابع انسانی و ناجیان غریق جوان‌گرایی صورت گیرد.

وی خواستار پیگیری موضوعات حقوقی در سطح ملی شد و تأکید کرد: با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد می‌توانیم شاهد افزایش انگیزه ناجیان غریق باشیم که در کاهش غریق مؤثر است.

«نقی کریمیان» رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران خاطرنشان کرد: این استان به عنوان استان معین و شهرستان بابلسر به عنوان پایلوت برای اجرای طرح هوشمندسازی سواحل کشور انتخاب شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها