معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان: 

مشتاقان شرکت در پیاده روی اربعین از هم اکنون نسبت به تهیه گذرنامه اقدام کنند

«کامرانی» گفت: مشتاقان شرکت در پیاده روی عظیم اربعین از هم اکنون نسبت به تهیه گذرنامه اقدام کنند.
کد خبر: ۶۷۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲ - 12July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان،«احسان کامرانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در جلسه ستاد اربعین استان با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش، اظهار داشت: حضرت امام حسین (ع) با هدف احیا دین جدش در برابر یزید و یزیدیان زمان دست به قیام زد.

وی افزود: امام حسین (ع) برای حفظ دین خدا همه زندگی و هستی اش را در روز عاشورا فدا کرد و در تاریخ ماندگار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: تشکیل حکومت اسلامی، احیا امر به معروف و نهی از منکر،اصلاح امت، حمایت از حق و مبارزه با باطل، مبارزه با جهل، اجرای عدالت، افشای چهره منافقان، امتحان مسلمین از اهداف مهم دیگر قیام سید الشهدا در محرم سال شصت و یک هجری بود.

کامرانی، تصریح کرد: حضرت سیدالشهداء و یاران باوفایش در روز عاشورا با لب تشنه به دست اشقی ترین اشقیا، مظلومانه در راه دین اسلام به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، تصریح کرد: پیاده روی اربعین تنها متعلق به شیعه و مسلمانان نیست و از همه اديان و آزادی خواهان  جهان در آن شرکت می كنند و این حرکت عظیم از علائم تمدنی و بخصوص تمدن نوین اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به اهمیت انعکاس نسل کشی صهیونیست ها در غزه همزمان با پیاده روی اربعین، افزود: با توجه به جنايتهاهای كه صهیونيستها در فلسطین و غزه انجام می دهند و دل هر انسان آزاد و عدالت خواهی را به درد آورده اند اربعین امسال حال و هوای ديگری خواهد داشت و این حرکت فرصتی مناسب برای انعکاس نسل کشی صهیونیست هاست.

وی تصریح کرد: ستاد اربعین استان و کمیته های زیر مجموعه با آمادگی کامل شرایط حضور مردم استان را در اربعین حسینی مهیا کنند.

کامرانی، اظهار، داشت: کلیه کسانی که گذرنامه ندارند یا گذرنامه آنها تاریخ آنها اتمام گردیده از هم اکنون نسبت به دریافت گذرنامه پیاده روی اربعین اقدام و به روزهای منتهی به پیاده روی موکول نکنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت استقرار مواکب استان در مسیر پیاده روی اربعین، خاطرنشان کرد: ستاد اربعین استان با همکاری کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط زمینه اعزام به موقع مواکب استان در مسیر پیاده روی اربعین را به منظور ارایه خدمات مناسب به زائران مهیا کند.

کامرانی، افزود: یکی از مشکلاتی که همواره در طول این سالها باعث ایجاد مشکلاتی برای زائران گردیده کمبود وسایل حمل و نقل زائران است که ضروری است تمهیدات لازم به منظور تامین اتوبوس های مورد نیاز به تعداد کافی صورت پذیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: هماهنگی برقراری پرواز های ویژه اربعین از هم اکنون در دستور کار ستاد اربعین استان قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به گرمای هوا در ایام پیاده روی اربعین تمهیدات لازم به منظور رفاه حال زائران در خصوص دارو و تجهيزات پزشكی و سیستم های برودتی و سرمايشی در مسیر حرکت زائران، مرز و بازگشت زائران اندیشیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار