نوای لالایی علی اصغر امام حسین(ع) در قشم طنین انداز شد

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی امروز جمعه همزمان با ششمین روز از ماه محرم با حضور گسترده قشموندان، مادران و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مصلی امام علی(ع) شهر قشم برگزار و نوایی لالایی علی اصغر امام حسین(ع) در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس طنین انداز شد.
کد خبر: ۶۷۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳ - 12July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، در این آیین معنوی مادران مومن شهرستان مرزی قشم با در آغوش داشتن نوزادان و کودکان خردسال خود در غم شهادت حضرت علی اصغر(ع) کودک ۶ ماهه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اشک ماتم ریختند.

در این مراسم مداحان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، مرثیه‌ سرایی کردند، قشموندان نیز به یاد حضرت علی‌ اصغر(ع) اشک ماتم ریختند و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌ اصغر(ع) را گرامی داشتند.

مادران قشمی با چشمان اشک آلود و چهره های غمگین با یک دست فرزندان شیرخواره خود را بالای سرگرفته بودند و با دست دیگر برای غربت سالار شهیدان به صورت و سینه می زدند.

در این مراسم که با استقبال بی نظیر خانواده‌های قشمی شیعه و اهل سنت قرار گرفت مادران با پوشاندن لباس های خاص این آیین بر تن نوزادان خود و بستن سربندهای سبز و قرمز منقش به نام مبارک امام حسین(ع)، حضرت علی اصغر(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) بر پیشانی آنان در این آیین حضور یافتند.

گریه های مادران سوگوار و بی تابی نوزادان در زمان اجرای این مراسم، لحظه عطش علی اصغر(ع)، بی تابی مادرش و درخواست آب از سوی سیدالشهدا(ع) برای طفل شیرخوارش را تداعی می کرد که لحظاتی دل هر مسلمان را به درد می آورد.

اهمیت واقعه عاشورا و شهادت حضرت علی اصغر(ع) سبب شده است تا هر ساله همایش شیرخوارگان حسینی برای معرفی اهداف امام حسین(ع) از قیام عاشورا و ایثار و از جان گذشتگی خاندان ایشان برگزار شود.

این همایش بزرگ با هدف معرفی امام حسین(ع) به جهانیان به‌ واسطه بی‌ بدیل‌ ترین سند مظلومیت و حقانیت آن حضرت یعنی شهادت حضرت علی اصغر(ع) و آماده‌ سازی شیر خوارگان برای یاری قیام امام زمان (عج) در جزیره قشم نگین خلیج فارس برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است که به یاد حضرت علی اصغر (ع) کودک شیرخواره و کوچکترین شهید حادثه کربلا توسط مسلمانان همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌ شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار