اجتماع «بانوان فاطمی رهروان زینبی» در قشم برگزار شد

اجتماع «بانوان فاطمی رهروان زینبی» در مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) خواهران قشم برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹ - 13July 2024

اجتماع

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، اجتماع «بانوان فاطمی رهروان زینبی» با هدف آشنایی بانوان با مولفه‌های زندگی حسینی و تبیین نقش حضرت زینب (س) در آشکار ساختن ظلم و ستم یزیدیان در مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) خواهران قشم برگزار شد.

«خدیجه غلامی» مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) خواهران قشم در این اجتماع، اظهار داشت: محرم، تنها ماه عزاداری نیست بلکه مکتب ایثار محرم درس چگونه زدگی کردن، عزت، معنویت، ایثار، معرفت و حماسه را بر اساس آموزه های عاشورا به انسان می آموزد.

وی ادامه داد: معرفی مولفه های فرهنگی زندگی حسینی و الگو های عاشورایی، تاکید ویژه بر تربیت نسل عاشورایی، بررسی عبرت های قیام عاشورا و اشاعه ارزش ها به ویژه برپایی امر به معروف و نهی از منکر الگوهای ارزشمندی از زندگی شرافتمندانه برای مسلمانان به ویژه بانوان ایران اسلامی است.

این مسئول اضافه کرد: این اجتماع با سخنرانی حمیده محمدباقری از مدرسان حوزه و دانشگاه، مداحی و عزاداری همراه بود که بانوان شرکت کننده در آن با امامشان عهد و میثاق دوباره ای بستند و دوباره در دهه اول محرم ۱۴۴۶ هجری قمری در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس عاشورایی شدند.

غلامی متذکر شد: در اجرا و برگزاری این اجتماع عاشورایی بسیج جامعه زنان، شورای هیات مذهبی خواهران، اداره تبلیغات اسلامی، هیات رزمندگان اسلام واحد خواهران و مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) خواهران قشم مشارکت داشتند که در پایان آن اعضای گروه سرود شمیم یاس از پایگاه زینبیه شهر قشم به مناسبت ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب به اجرا سرود پرداختند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار